A Coldiretti szeretné a szótárból is kitörölni a maffiával kapcsolatos elnevezések élelmiszerekkel kapcsolatos használatát. Arról azonban, hogy ezt miként tervezik kivitelezni, még nem jutottak egyezségre - olvasható a Telex oldalán. A másfél millió taggal rendelkező szövetség ugyanis egy átfogó vizsgálatot végzett, aminek az eredménye azt mutatta, hogy Olaszországon kívül rengeteg étteremnek és terméknek van maffiával kapcsolatos neve, ezek főleg a Mafia és a Cosa Nostra kifejezéseket használják. Ilyen például Portugáliában a „Pistol” bor, amelynek csomagolásán stilizált vérfolt van, Németországban a „Fernet Mafiosi”,
Bulgáriában viszont a „Caffé Mafiozzo”, vagy éppen Angliában a „Chilli Mafia” rágcsálnivalói, illetve a „Maffia szakácskönyve”.
A Coldiretti december elején kiállítást is rendezett ezekből a termékekből Palermóban. Egy elrettentő példaként felhozott, gépkarabély formájú palackba töltött Cosa Nostra márkájú viszki kapcsán azt írták: ezek a világ legszégyenletesebb élelmiszeripari termékei, amelyeket a bűnözéshez kapcsolódó nevekkel árulnak. Alessandro Apolito, a Coldiretti műszaki szolgálatának vezetője szerint ugyanis
botrányos belegondolni, hogy valaki ilyesmit vásárolhat, még ha csak viccből is. Számunkra elfogadhatatlan, hogy olyan komoly dolgokkal viccelődjünk, mint a maffia.
Alessandro Apolito szerint a maffia-témájú marketing nemcsak óriási károkat okoz Olaszország imázsának és az igazi olasz termékeknek, de sértő is az ártatlan állampolgárokkal szemben. A szakember vélekedése szerint szicíliaiak milliói élnek becsületben és törvénytisztelően, és szenvedik meg a maffia létét. Ettore Prandini, a Coldiretti elnöke pedig európai szintű megállapodást sürgetett, hogy a Földön többé ne nevezhessenek el dolgokat a Maffiával kapcsolatban.