A Nébih alkalmazásprogramozási felülete (API) biztosítja a vállalat- és telepirányítási szoftvereket használók számára, hogy a saját rendszerükbe integrálhassák a különböző agrár- és élelmiszerlánc-felügyeleti adatszolgáltatásokhoz, valamint az egyéb hivatali ügyintézéshez szükséges modulokat. A Nébih API célja, hogy gördülékenyebbé váljanak az adatszolgáltatásokhoz kapcsolódó adminisztrációs feladatok.
A hivatal API szolgáltatásainak legújabb elemeként elkészült a Nemzeti Talajtani Adatbázis interfésze. A már élesített szolgáltatás esetében a tesztelés és a csatlakozás lehetősége folyamatosan nyitva áll az érintettek számára. Az élesítéshez kapcsolódóan a Nébih aktualizálta a - tavalyi év végén megjelent - Nemzeti Talajtani Adatbázis WEB_API szolgáltatását leíró WSDL leírást is. A dokumentum tartalmazza a Nemzeti Talajtani Adatbázisba gyűjtött adatkörök beküldését szolgáló műveletekhez és az API szolgáltatáshoz kapcsolódó leírásokat. Általános információk és a csatlakozással kapcsolatos tudnivalók itt: https://portal.nebih.gov.hu/nebih-api. Fontos, hogy a Nemzeti Talajtani Adatbázisba kizárólag olyan szervezet küldhet be adatot, amelynek labortevékenységét a Nébih nyilvántartásba vette. Az érintettek nyilvántartott tevékenységeikről a Nébih FELIR keresőben tájékozódhatnak.
Laboratóriumi tevékenység regisztrálására a Nébih Ügyfélprofil Rendszerében a „Nem állami labor engedélyezése” vagy „Nyilvántartásba vétele” ügytípust kiválasztva kérelmezhető. Azon szervezetek, amelyekhez több laboratórium is tartozik, egyelőre csak papír alapon készíthetik el a meghatalmazást. A dokumentumot eredeti példányban a „Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, 1525 Budapest, Pf. 121.” címre kell postázni. Amennyiben a meghatalmazó nem természetes személy, akkor a meghatalmazó képviselőjének aláírási címpéldány másolatát is mellékelni kell.