Döbbenetes ütemben tör előre a biológiai termékek piaca

Döbbenetes ütemben tör előre a biológiai termékek piaca

A biológiai növényvédelem terjedését az európai szabályozás és a fogyasztói elvárások egyaránt fűtik, amely szervesen illeszkedik a fenntartható növénytermesztés gyakorlatába és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokba – hangzott el a Corteva Agriscience szakmai eseményén Szarvason. A cég ennek érdekében két, az érintett területen tevékenykedő céget is felvásárolt, és jelentős növekedést vár ezen a téren az elkövetkező másfél évtizedben.

„A tudományra alapozó társaságként a Corteva arra törekszik, hogy kicserélje tapasztalatait a partnereivel, elsősorban a termelőkkel. Nagyon fontos a vevők visszajelzése, és ez az alkalom jó arra is, hogy bemutassuk nekik azt, hogy hogyan látjuk a helyzetet, a piaci kilátásokat, amelyben a fenntarthatóság mára megkerülhetetlen tényező lett” – mondta el a keddi eseményen Igor Teslenko. A cég Európáért, Afrikáért és Közel-Keletért felelős vezetője a globális trendekről és a hozzá kapcsolódó innovációkról, kutatásról tartott előadást.

Stabilitás, sok kihívással

Leszögezte: a mezőgazdaság alapjai szilárdak globális szinten, a takarmányra, az élelmiszerre, a növényi alapú üzemanyagokra továbbra is stabil igény van. A kereslet általában jótékony hatással van az árakra, a termelőknél viszonylag jónak mondható bevétel keletkezik, amely igényt teremt az inputanyagokra és a minőségi vetőmagokra is.

A másik fontos kihívás a klímaváltozás, amely folyamatosan feladatot jelent a termelőknek, nincs ez másként az idei évben sem. Ennek ellenére az idei évben a Corteva-kukoricákból kisebb területen, de rekordtermést takaríthatnak be a gazdák. A terméskilátások mindenütt biztatóak, jó termést várnak a Corteva partnerei, amely a további fejlődésüket is megalapozza.

A tudomány segíthet

Ez a bevétel viszonylag egyenletesen oszlik el a növényvédőszer és a vetőmag üzletág között, és ez képeződik le a kutatás-fejlesztés terén is, ahol csaknem 3 ezer projekten dolgoznak a cég munkatársai.

A cég a jövedelmezőségben is nagy célokat tűzött ki maga elé, 2025-re a jövedelem nagy részét a kutatás-fejlesztésből származó eredmények adhatják majd, ez jelenti a növekedés alapját – hangzott el.

Igor Teslenko szerint a kutatás-fejlesztés és a fenntarthatóság a növekedés motorja jelenleg
Igor Teslenko szerint a kutatás-fejlesztés és a fenntarthatóság a növekedés motorja jelenleg

Új üzletág

A spanyol Symborg és az amerikai Stoller révén egy kisebb startup és egy kifejezetten nagy, 50 országban jelen lévő cég került a Cortevához. A Symborg mikrobiológiai, biostimulátor termékek területén erős, a jobbára az amerikai kontinensen ismert, világszinten jelentős Stoller pedig széles szortimenttel rendelkezik a növénytermesztéshez kapcsolódó termékek piacán.

Az Európai Unió Green Deal szabályozása, és általában a fenntarthatóságra törekvés is segíti ezt a folyamatot. Ezt a lakossági elvárások is kiegészítik, különösen Európában, ahol a fogyasztók zöldebb, biztonságosabb, fenntarthatóbb megoldásokat szeretnének.

A régióvezető hozzátette: a cég számára Magyarország nagyon fontos piac, ahol világszenten is komoly jelenléttel szerepel a Corteva, hiszen kutatás-fejlesztést, vetőmag-előállítást és élénk kereskedelmet is folytat a cég idehaza.

A döccenők nem törik meg a trendet

A cég hosszútávon gondolkodik a fenntartható termelésben, és arra törekszik, hogy a partnereinek profitabilitást biztosító megoldásokat tudjon kínálni. Így a nehezebb évek sem vetik vissza a fenntartható termékfejlesztést, amely a közeljövőben a piac meghatározó szeletét jelenti majd.

Az eseményen elhangzott: jelenleg vizsgálatokat folytat a cég arra nézve is, hogy szántóföldi kijuttatásra már engedélyezett növényvédő- és gombaölőszereket drónos kijuttatásra is engedélyezzenek. Ez célzottabb, hatékonyabb és optimálisabb kijuttatást tenne lehetővé.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?