A lezárt üzleti évben az UBM Csoport 231,61 milliárd forintos konszolidált éves árbevételt ért el, amely 17,8 százalékkal haladja meg a tavalyi üzleti évben teljesített 196,54 milliárdos értéket - írja közleményében a cégcsoport. E dinamikus növekedés a megemelkedett alapanyagárak mellett az UBM Csoport által végrehajtott beruházásoknak köszönhető. A cégcsoport 2022 folyamán 5,9 millió eurós beruházással modernizálta az évi 88 ezer tonna kapacitású szlovákiai gyárát, amelyet az idei év elején állított termelésbe. Ugyancsak tavaly, 1,2 milliárd forintos beruházással került sor az UBM szelestei keverőüzemének rekonstrukciójára is, amelynek eredményeképpen az üzem gyártókapacitása évi 200 ezer tonnára növekedett.
Az UBM a lezárt üzleti évben romániai terjeszkedését is folytatta. A cégcsoport leányvállalata, az UBM Agri Trade SRL egy összesen több mint 104 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai bázist vásárolt Budești városában, mellyel az előző üzleti évben közel 20 milliárd forintos árbevételt produkáló romániai leányvállalat még profitábilisabbá teheti a tevékenységét. A cégcsoport stratégiájában kiemelt szerepet kap a technológiai színvonal folyamatos emelése, amelynek hátterét az évi több mint 300 millió forintból gazdálkodó kutatás-fejlesztési részlegének tevékenysége biztosítja, mely az elmúlt időszakban is jelentős eredményeket ért el, például a tejelő tehenek pálmaolaj-mentes takarmányozásának kidolgozása terén.
Az UBM Csoport idén mutatta be a 2025/26-os üzleti évig felvázolt növekedési stratégiáját és üzleti tervét, amelynek főbb célkitűzései az alábbiak:
- A Magyarországon, Szlovákiában és Romániában összesen 6 takarmánygyárat működtető vállalat további akvizíciók és zöldmezős beruházások révén folytatja kelet-közép-európai terjeszkedését, továbbá a commodity üzletágban fejleszti regionális logisztikai infrastruktúráját.
- A hazai takarmánygyártó működési vertikumának további szélesítése érdekében az élőállat-tenyésztésbe is belépett a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft. tulajdonrészének megvásárlásával. A cégcsoport 2026-ig megépíti Európa legmodernebb és legfenntarthatóbb sertéstelepét, és éves szinten 350-500 ezer hízósertést bocsát majd ki.
- Az UBM Csoport 2025-ig új kereskedelmi irodák nyitásával tovább bővíti kontinentális kereskedelmi tevékenységét, így két éven belül valamennyi piacot képes lesz kiszolgálni hazánk nagyjából kétezer kilométeres körzetében. E célból a cégcsoport az évzárást követően, idén július 10-én megalapította legújabb kereskedelmi irodáját Olaszországban, amely az idei üzleti évben 80 ezer tonna, míg a következőben már 180 ezer tonna takarmány-alapanyagot értékesít majd az olasz piacon.
- Mindezek eredményeképpen az UBM Csoport 2025-ig a jelenlegi, évi 0,6 millió tonnás takarmánygyártási volument 1 millió tonnára kívánja bővíteni, míg a jelenleg 1,5 millió tonnás éves takarmányalapanyag-kereskedelmi volument 2 millió tonnára növelné.
A fenti célkitűzések megvalósításával az UBM Csoport árbevétele a tervek szerint évi 9-15 százalékos átlagos növekedést mutat majd a 2023-2025 években, így a 2022 decemberi árkörnyezetet feltételezve, ezen időszak végére elérheti a 350 milliárd forintos szintet
- emelte ki Horváth Péter, az UBM Csoport vezérigazgatója.