A szépségverseny eredményhirdetése 2024. január 14-én lesz, amikor a két kategória első három helyezettjének tulajdonosa 100, 200, illetve 300 kilogramm tápot vehet át nyereményként. Az elbírálás után - mint a szépségversenyek esetében általában - nem szakmai szempontok alapján hirdetnek győzteseket: a hat legszebb jószágot a küllemük, egyediségük és a róluk készült fotó kreatív jellege alapján fogja kiválasztani az UBM - olvasható a közleményben. Az egyik legnagyobb hazai mezőgazdasági cégnek számító UBM idén tavasszal indította el a közösségi médiában a mezőgazdaság és az állattenyésztés népszerűsítését, valamint a szakma és a civil közösség közötti szorosabb kapcsolat kialakítását célul kitűző kampányát.
Ennek keretében 2023-ban az UBM Facebook és az Instagram oldalain hétről hétre több ezer követő ismerkedhetett meg a takarmánygyártó partnerei által nevelt szarvasmarhákkal, bárányokkal, kecskékkel és baromfikkal, valamint a számukra otthont adó gazdaságokkal. A kampány zárásaként a most zajló szarvasmarha-szépségverseny a hazai állattartók áldozatos munkájának elismeréseként is szolgál, hiszen a két kategória három-három díjazottjának járó nyeremények mellett valamennyi versenyző kedvence kap majd oklevelet a részvételről. Magyarországon egyébként a szarvasmarha-állomány a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egy évtized alatt, azaz 2013 óta mintegy 15 százalékkal - 760 ezerről 876 ezerre - bővült az idei évre.