A BofA Securities új adatai szerint az amerikai sörszállítás 2023-ban 25 éves mélypontra esett, mivel a politikai és kulturális bojkott mellett a fogyasztói ízlés a kemény sörök és a szeszes italok felé mozdult el. Ez pedig jelentős nyomást gyakorolt az iparág eladásaira: csak az elmúlt két évben a sörszállítások 9%-kal, 196 millió hordóra csökkentek - olvasható a Yahoo! Finance oldalán. Mint írták, a kialakult helyzet meglátszott a befektetők döntésein is.
A szakértők szerint az Anheuser-Busch InBev és a Corona-gyártó Constellation Brands sörmárkák részvényei mindössze 3%-kal emelkedtek a két év alatt, és ezzel elmaradtak a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet által a legjelentősebb vállalatokra prognosztizált (S&P 500) 14%-os emelkedéstől. Ezzel szemben a MolsonCoors részvényei az általános trenddel ellentétesen mozogtak: 20%-kal emelkedtek, de a nem a sörmárkák, hanem például a The Rock Zoa energiaital-családjának felfutása miatt.
Idén nagy a tét, mivel a sörgyártók új belépőket szeretnének szerezni a kategóriában
- mondta Peter Galbo, a Bank of America elemzője.
A szakember szerint a most vasárnap megrendezésre kerülő Super Bowl kritikus lehet a nagy márkáknak, különösen a még mindig küszködő Bud Light márka számára. Peter Galbo úgy vélte, hogy a Super Bowl lehet a helyszín a márka identitásának helyreállítására. (Emlékeztetőül, a Bud Light még mindig a tavalyi visszhangoktól szenved, amelyek egy transznemű influencer Instagramon való támogatásához kötődtek.)
Óriási vereséget szenvedett tavaly a Bud Light
A Bud Light értékesítési volumene idén januárban 29,5%-kal esett vissza az előző évhez képest, míg a Budweiser értékesítési volumene több mint 15%-kal csökkent a Nielsen legfrissebb adatai szerint. Az elveszett vásárlók visszacsábítása érdekében a Bud Light a Super Bowl vasárnapján megjelenő 60 másodperces reklámjaiban igyekszik visszatérni a gyökerekhez, és újraszabályozni a márka arculatát. A söróriás a nosztalgia jegyében az "Old School Delivery" című reklámban az ikonikus Clydesdale lovakat hívja ki a nyugdíjas istállóból. Ez lesz az Anheuser-Busch három Super Bowl-reklámjának egyike, a másik kettő a jó öreg Budweisert és az alacsony kalóriatartalmú Michelob Ultrát mutatja be.
Idén még nem láttuk, hogy a Bud Light-nál bármi változás lett volna, de a Super Bowl-reklámjaik fenomenálisak, viccesek, és ugyanazt a humort tartalmazzák, amely a márkát Amerika legnagyobb forgalmú márkájává tette. Szerintem ez pozitív hatást fogunk gyakorolni a márka fogyasztói megbecsülésére
- mondta Bump Williams, a BWC ital-tanácsadó cég munkatársa.
További segítséget jelenthet a Bud Lightnak a Super Bowl előtt, hogy a hét elején Donald Trump, volt elnök is a márka védelmére kelt, és a közösségi médiában közzétett bejegyzésében arra biztatta támogatóit, hogy adjanak a márkának "második esélyt".
Az Anheuser-Busch egyértelműen erőteljes és összehangolt erőfeszítéseket tesz a Bud Light-ivók visszaszerzésére. De most még túl korai lenne bármit is mondani arról, hogy mennyire lesznek sikeresek
- mondta Robert Ottenstein, az EvercoreISI elemzője.
Nehezített terepen kell játszania az Anheuser-Busch-nak
Eközben az Anheuser-Busch néhány riválisa igyekszik majd fenntartani a nyomást ezen a Super Bowlon. A MolsonCoors egy olyan reklámot tervez, amelyben a rap-legenda LL Cool J a Coors Light Chill Train nevű vonattal száguld át a hegyeken. A reklám egyik részében a vonat egy tengerparton száguld át, és úgy tűnik, hogy felborít egy vödröt, amelyben két Corona sör van. A Coors marketingesei okkal érezhetik magukat fergetegesen: a Coors Light és a Miller Lite eladásai 11,8%-kal, illetve 6,7%-kal nőttek a január 13-án véget ért héten a Nielsen adatai szerint.
Ezzel szemben a Constellation Brands ezen a Super Bowl-on hallgatni fog a televízióban, talán úgy érezték, hogy nem kell 7 millió dollárt költeniük egy 30 másodperces reklámra. A vállalat Modelo márkája ugyanis tavaly májusban először szorította le a Bud Light-ot Amerika legkelendőbb sörének címéről, és azóta is tartja a címet. Peter Galbo szerint óriási küzdelem várható vasárnap este, mind a pályán a csapatok között, mind pedig a sörgyártók részéről a befektetők és a fogyasztók kegyeiért.