A kedvezőtlen piaci környezetben is látványos növekedést ért el tavaly a Nagisz Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft.: a nettó árbevétel 2023-ban megközelítette a 20,6 milliárd forintot, amely 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 16,7 milliárdot. Az árbevétel mellett a pénzügyi eredmények is kedvezően alakultak a társaságnál. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) megközelítette az 1,7 milliárd forintot, miközben az adózás előtti eredmény 1,19 milliárdot tett ki: utóbbi csaknem a háromszorosa a 2022-ben elértnek - írja közleményében a cég.
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója szerint az árbevétel dinamikus bővülése annak köszönhető, hogy a tej-, hús- és mirelit üzletágban is sikerült tavaly növelni az értékesítési volument, annak ellenére, hogy a teljes piacon csökkenés mutatkozott.
Az eredményeink annak tükrében különösen figyelemre méltók, hogy az első negyedévi emelkedés után az év további részében jelentősen csökkentek az átadói árak
- emelte ki az ügyvezető igazgató. Az idei évben további növekedésre számítanak, melyet az első negyedéves jelentős volumenbővülés is megerősít. Nagy Ádám bejelentette: a vállalat a nemzetközi piacra lépés elősegítése érdekében - részben pályázati forrásból - zöldmezős beruházást tervez. A tervek szerint a mostani telephely mellett elhelyezkedő, két hektáros területen új, a legkorszerűbb technológiákkal működő, automatizált mirelit üzem épülhet majd, évi több mint 10 ezer tonna kapacitással. Az új üzemegység a tervek szerint 2026. elején kezdheti meg a termelést.