Fenntarthatósági felmérésük szerint a környezeti szempontok megítélése csaknem egyöntetű, hiszen a cégvezetők 98%-a egyetért azzal, hogy a fenntartható működést nem lehet csak a költségek szempontjából értékelni, és 93% gondolja, hogy bármelyik vállalat hozzá tud járulni a fenntarthatósági törekvésekhez. Ugyancsak meghaladja a 90%-ot azok aránya, akik kezdeményezték a cégüknél a szelektív hulladékgyűjtést, illetve csökkentik vagy csökkentették a papírfelhasználást. A hőszigetelés kevésbé általános, de 50%-ot meghaladó cél a vállalatok körében, a környezetkímélő járművek használata viszont ettől elmarad, a fogyasztásukon belül a zöld energia aránya pedig alig éri el az 1%-ot - írták.
A közlemény szerint fenntarthatósági stratégiával mindössze a cégek 14%-a rendelkezik, és csak 12% készít rendszeresen fenntarthatósági jelentést. A korábbi felmérésben még 37% vette figyelembe a beszállítók kiválasztásánál a fenntarthatósági szempontokat, az idei első fél évben viszont csak 31%, ami arra utal, hogy az aktuális pénzügyi helyzettől és a gazdasági kilátásoktól jelentős mértékben függ a vállalatok zöld elkötelezettsége - tették hozzá.
A K&H a cégvezetői visszajelzések alapján úgy látja, hogy a fenntarthatóság elfogadottsága továbbra is magas, de a cégek, főképp a kisebbek valamelyest visszafogták az erőfeszítéseiket ezen a téren. A beszállítói láncok fenntarthatósági szempontú átvilágításáról szóló törvény miatt viszont a nagyobb vállalatok meg fogják követelni beszállítóiktól a fenntarthatósági jelentést, így felülről lefelé haladva várhatóan az egész gazdaságot áthatja majd az új szabályrendszer - tették hozzá.