Az E-Horse traktor története úgy kezdődött, hogy egy holland gazda, Bastian van der Veen holland olyan járművet keresett, amellyel a növényeit ápolhatja. Ő alkotta meg a gép koncepcióját, amelyet aztán a szintén holland gépgyártó, a Boessenkool valósított meg - írta meg a Future Farming. A tervezés fő szempontjai közé tartozott a minimális súly és a teljesen elektromos működés, ami egyben a károsanyag-kibocsátásmentes munkavégzést is jelentette, de a tervezés során az energiaszükséglet minimalizálását is szem előtt tartották. Az így létrehozott traktort 2023-ban alkalmazták először komolyabban terepen, talajművelésre. A napelemekkel rendelkező járműről pedig bebizonyosodott, hogy egy feltöltéssel hat-nyolc órányi munkára elegendő energiával rendelkezik.
Teljesen elektromos működés, hidraulikus energia nélkül
Az E-Horse-on minden elektromosan működik. A meghajtás fokozatmentesen szabályozható, és egy kis joystickkal vezérelhető. Mind az emelő-, mind a kormányrendszer elektromos működtetésű. A járműben az egyetlen olaj a kerékmotorok hajtóművében található. Mind a négy kerék állandó meghajtású, és egy bizonyos kormányszögig csak az első kerekek kormányozhatók. Így talajművelés közben a jármű úgy működik, mint egy hagyományos traktor. Nagyobb kormányzási szögeknél a négykerék-kormányzás automatikusan bekapcsol, például a lejtőkön történő szűk fordulókhoz. A kormányzás GPS segítségével teljesen automatizálható. A jármű súlya munkagépek nélkül 1880 kilogramm, a maximális utazási sebessége 13 kilométer/óra, míg a maximális munkasebessége pedig 8 kilométer/óra. A traktor számára az energiát egy 20 kWh kapacitású akkumulátor (lítium-ion) és 8 napelem szolgáltatják, de a traktoron összesen 12 napelem számára van hely.
Már megvan a jövőbeni fejlesztések iránya is
A gyártó szerint E-Horse eddig jól teljesített, és az tapasztalatok alapján biztosan további fejlesztések várnak rá. A Boessenkool következő változata nem egy, hanem három emelőberendezéssel lesz felszerelve. Ezt a változatot már egy üzemanyagcella fogja meghajtani. A váz keskenyebb lesz, így a következő generációs modell akár hat méter széles munkagépekkel is dolgozhat. A jelenlegi keret erre nem képes, mert nincs elég hely a szállításhoz szükséges munkagépek összecsukásához, így az csak 3 méter széles munkagépek működtetésére alkalmas. A gyártó közlése szerint a traktor ára várhatóan 100 ezer eurónál fog kezdődni.