Itt az új őrület: egyre több magyar veszi ezeket az élelmiszereket

Itt az új őrület: egyre több magyar veszi ezeket az élelmiszereket

agrarszektor.hu
Az élelmiszerek kiválasztása és megvásárlása során a fogyasztók számára az ár után egyre fontosabb a fenntarthatóság - derült ki a Nádudvari Élelmiszer Kft. hazai joghurt fogyasztási szokások, valamint annak fenntarthatósági vonatkozásaival kapcsolatos online, több mint 4 ezer ember bevonásával készített kutatásából. A felmérésben résztvevők a legjelentősebb elvárásnak a hazai alapanyagok és a hazai munkaerő alkalmazását tartják, de a megkérdezettek kétharmada többet fizetne a termékért, ha azt környezetkímélő módon állítanák elő. Ezek az egyre alapvetőbb elvárások minden felelős élelmiszergyártót odafigyelésre sarkallnak. A Nádudvari ezért is índítja el új #mitehetünktöbbet elnevezésű kezdeményezését, amelya fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás jegyében született.

A Nádudvari Élelmiszer Kft. egy új, hosszú távú és sokrétűen alkalmazható koncepciót hirdetett meg, amely kifejezi a márka társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét. Ennek oka, hogy minden eddiginél többet számít az, hogy két termék-alternatíva közül melyik kerül a kosarunkba, hogy mit tesz az adott élelmiszergyártó a környezetért. Erre egyértelműen rámutatnak a Nádudvari friss fenntarthatósági kutatásának eredményei is.

A felmérés adataiból kiderült, hogy 10-ből 8 fogyasztónak (86,3%-nak) szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül a legfontosabbnak a hátrányos helyzetűek támogatását (59%) és az erdőtelepítést (39%) tartják a kitöltők. Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta környezeti lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést. Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, 10-ből 6 fogyasztó (67,4%) hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készült.

A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A kedvelt tejtermék szinte minden bolti látogatásnál bekerül a kosárba. A válaszadók közel kétharmada (63,1%-a) hetente többször is hazaviszi a család kedvencét, ami pedig befolyásolja őket a termékválasztásban, az az íz, az ár és az összetevők. A magyarok gyümölcsjoghurt fogyasztó nemzet: a megkérdezettek háromnegyede (76%) ezt a terméket részesíti a leginkább előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a 150-200 grammos csomagolás.

A kutatás igazolta, hogy a joghurt örök kedvenc, amely szinte minden háztartás hűtőjében megtalálható. Ezért nem volt kérdés, hogy ez lesz a kampány fókuszterméke is.

A vállalatunk környezetvédelmi tevékenysége széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig

- hangsúlyozta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.

Címlapkép forrása: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?