A Nádudvari Élelmiszer Kft. egy új, hosszú távú és sokrétűen alkalmazható koncepciót hirdetett meg, amely kifejezi a márka társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét. Ennek oka, hogy minden eddiginél többet számít az, hogy két termék-alternatíva közül melyik kerül a kosarunkba, hogy mit tesz az adott élelmiszergyártó a környezetért. Erre egyértelműen rámutatnak a Nádudvari friss fenntarthatósági kutatásának eredményei is.
A felmérés adataiból kiderült, hogy 10-ből 8 fogyasztónak (86,3%-nak) szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül a legfontosabbnak a hátrányos helyzetűek támogatását (59%) és az erdőtelepítést (39%) tartják a kitöltők. Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta környezeti lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést. Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, 10-ből 6 fogyasztó (67,4%) hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készült.
Kifejezetten a joghurt termékekre irányuló környezetvédelmi elvárásokat vizsgálva egyértelműen látszik, hogy a hazai alapanyagok használata (81,7%), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8%) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7%), ami a leginkább számít a fogyasztóknak a vásárlói döntés során.
A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A kedvelt tejtermék szinte minden bolti látogatásnál bekerül a kosárba. A válaszadók közel kétharmada (63,1%-a) hetente többször is hazaviszi a család kedvencét, ami pedig befolyásolja őket a termékválasztásban, az az íz, az ár és az összetevők. A magyarok gyümölcsjoghurt fogyasztó nemzet: a megkérdezettek háromnegyede (76%) ezt a terméket részesíti a leginkább előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a 150-200 grammos csomagolás.
A kutatás igazolta, hogy a joghurt örök kedvenc, amely szinte minden háztartás hűtőjében megtalálható. Ezért nem volt kérdés, hogy ez lesz a kampány fókuszterméke is.
A vállalatunk környezetvédelmi tevékenysége széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig
- hangsúlyozta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. azt is jelezte, hogy náluk csak valódi tejből készült termékek készülnek, nem foglalkoznak alternatívákkal. Laktózmentes termékeik ellenben vannak, valamint egy fitnesz joghurt termékcsaládjuk is. A gyümölcsös joghurtok kapcsán a vállalat beszélt arról is, hogy az egyes ízek között nincs jelentős megoszlás, a fogyasztók valamennyi változatot egyformán kedvelik. A sajtótájékoztatón jelen volt Kiss Virág, fitnesz világbajnok, a Nádudvari márkanagykövete is, aki arról beszélt, hogy a joghurtokat többféleképpen fel lehet használni. A nyári időszakban fogyaszthatóak parféba téve, lefagyasztva jégkrémként, illetve sütemények töltelékeként is.