Előfordulhat olyan eset, hogy a fenntartási kötelezettség a fennálló veszélyhelyzet miatt nem teljesül, ekkor az eseményről a fenntartási időszakot érintő változás bejelentést kell tenni. Természetesen részletesen be kell mutatni, hogy a veszélyhelyzet mennyiben érintette az adott projektre vonatkozóan előírt, vállalt kötelezettség teljesítését, milyen ok-okozati összefüggésben hiúsította/hiúsítja meg valamely kötelezettségvállalás teljesítését. A változás bejelentésben dátum szerint fel kell tüntetni a kötelezettség teljesítéséből kieső időt, továbbá azt is, hogy a kedvezményezett mikortól tud újra megfelelni a kötelezettségvállalásának - írja a NAK.
Ha a kedvezményezettnek továbbfoglalkoztatási (foglalkoztatotti létszám fenntartási) kötelezettsége áll fenn, akkor a projekt befejezését követően a záró projekt fenntartási jelentésben a kötelezettség teljesítéséről be kell számolnia az IH felé. Az adatszolgáltatás keretében megadott létszám adatokat megfelelően alá kell támasztani, ezért csatolni szükséges a számítás alapját képező alapnyilvántartásokat (foglalkoztatotti létszámra vonatkozó nyilvántartás, jelenléti ívek, munkaszerződések, munkaköri leírások), kapcsolódó bevallásokat és más igazoló dokumentumokat (mérlegbeszámoló, SZJA bevallás, társasági adóbevallás, '08M bevallások, munkaügy-statisztikai adatszolgáltatás/jelentés).
A záró projekt fenntartási jelentést a fenntartási időszakot követően kell beadni, elektronikus úton az alátámasztó dokumentumok csatolásával. A jelentés elfogadásáról a kedvezményezett ügyfélkapun keresztül kap tájékoztatást. Az adatszolgáltatás benyújtására vonatkozó részletekről a 45/2024 (VII.19.) -es számú Kincstári közleményben lehet olvasni.