Az egykor 5%-os alkoholtartalmú Grolsch Premium Pilsner gyártója először 4%-ra, majd nemrégiben 3,4%-ra csökkentette ezt a szintet az Egyesült Királyságban.
A döntés hátterében az augusztusban életbe lépett új adórendszer áll, amely szerint a 3,5% alatti alkoholtartalmú italok alacsonyabb adókulccsal adóznak. A The Grocer szaklap becslése szerint ez a lépés 23 penny jövedéki adó megtakarítást jelent az Asahi UK számára minden eladott 440 ml-es Grolsch doboz után.
Nem örülnek a vevők
A változtatás nem maradt visszhang nélkül a fogyasztók körében. Sokan a közösségi médiában fejezték ki nemtetszésüket.
Egy felhasználó így fogalmazott: "Egy újabb, egykor tisztességes sört tettek tönkre a könyvelők és az adóhivatalnokok. Néhány évvel ezelőtt nagyon szerettem a régi 5,0%-os Grolschot csapoltan. Pontosan kinek is szólnak ezek a 3,4%-os sörök?"
A Grolsch nem az egyetlen érintett márka. Több népszerű sör, köztük a Dark Star Hophead, a Carlsberg Danish Pilsner, a John Smith's Extra Smooth és a Bud Light is hasonló változtatásokon ment keresztül az elmúlt időszakban.
Beleállnak a döntésbe
Az Asahi szóvivője a The Grocer-nek nyilatkozva védelmébe vette a döntést: "Hosszas elemzést követően úgy döntöttünk, hogy a Grolsch-t új, 3,4%-os ABV-re alakítjuk át, amely az év elején került piacra. Biztosak vagyunk benne, hogy ez még mindig egy kiváló prémium sört eredményez, amely a fogyasztók széles körét vonzza".
Érdekes módon, míg egyes fogyasztók elégedetlenek a változásokkal, az IWSR adatszolgáltató szerint az alacsony alkoholtartalmú sörök piaca jelentős növekedést mutat.
Tavaly közel 229 millió korsónyi 3,5% alatti alkoholtartalmú vagy alkoholmentes sört vásároltak az Egyesült Királyságban, ami a piac megduplázódását jelenti az előző évhez képest.