Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a hazánkban 20 éve jelen levő üzletlánc a német Schwarz-csoport tagja (mint a Kaufland), és csak a Lidl világszerte 32 országban van jelen, 13,9 ezer üzlettel. A Lidl jelenleg 210 üzlettel és 4 logisztikai központtal rendelkezik hazánkban, de már megtörtént az ötödik, kiskunfélegyházi logisztikai központ és raktár alapkőletétele, amely a tervek szerint 2026-ban fog megnyílni. A szakember beszélt arról is, hogy 20 év alatt folyamatosan nőtt a vásárlószámuk, egyedül a koronavírus-járvány idején volt egy kis visszaesés, mostanra pedig elmondhatják, hogy a Lidl piaci részaránya Magyarországon elérte a 20,4%-ot. Összevetésül a második helyen álló Spar 13,3%-os, a harmadik helyezett Penny pedig 9,7%-os részesedéssel rendelkezik. Szlavikovics Zita elmondta, hogy az export értéke folyamatosan nő, és aki magyar beszállítóként bekerül a rendszerbe, az előtt óriási lehetőségek nyílnak meg. A Lidl egyébként a 9. legnagyobb munkáltató Magyarországon, és az üzletlánc által befizetett adó a GDP 1%-át teszi ki, beszállítókkal együtt pedig 1,3%-ot. Az igazgatósági elnök végezetül beszélt az üzletlánc fenntarthatósági törekvéseiről, valamint a WWF-fel kötött nemzetközi együttműködéséről is.
Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 20 évvel azelőtt olyan piacra érkeztek, ahol a diszkontláncokat veszélyforrásként és/vagy rejtélyként kezelték, és sok ma alapvetőnek számító termékkör (laktózmentes, bio, proteinben gazdag) még nem is nagyon létezett. A szakember beszélt arról is, hogy kezdetben sok kritika érte őket, mert kevés magyar beszállítójuk volt, és a boltok polcain is kevés hazai termék volt, de ez azóta megváltozott: a magyar beszállítók száma az elmúlt 10 évben a belföldi értékesítés tekintetében 73%-kal, export szempontjából pedig 463%-mal nőtt. A magyar termékek száma pedig ugyanezen időintervallum alatt belföldön 143%-kal, export szempontjából pedig 614%-kal nőtt.
Nepp Zoltán elmondta, hogy a Lidl első évtizede Magyarországon a belföldi építkezésről szólt, a következő pedig a külpiacokra való kijutásról. Számos beszállító azért kezdett beruházásokba, hogy a hazai és a külföldi igényeket ki tudják szolgálni. Ilyen volt például a helyben sütött pékáruk termékköre. A szakember másik sikersztoriként a magyar borokat említette: míg 2014-ben 6 millió palack magyar bort adtak el a Lidl üzleteiben, addig ez 2023-ra 29 millióra nőtt, ami 483%-os növekedést jelent. A külföldi értékesítés is hasonló növekedést mutat: a 2014-ben még a teljes értékesített mennyiségből 3,1 millió palack került exportra, ez 2023-ra 14,3 millió palackra nőtt.