David Rennie, a Nestlé kávémárkákért felelős vezetője a vállalat tőkepiaci napján kijelentette:
Távolról sem vagyunk immunisak a kávé árára.
A cég 2022 óta már két alkalommal hajtott végre áremelést, és most az oldódó és kapszulás kávék piacán is terjeszkedni kíván, hogy diverzifikálja termékportfólióját. A Nestlé előnye versenytársaival szemben, hogy kínálatában szerepel az instant kávé is, így kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávé árának ingadozásától. A vállalat új stratégiájának része, hogy különböző kiszerelési méreteket, például egyadagos keverékeket és utántöltőket kínál különböző árfekvésekben, ezzel is vonzva a fogyasztókat.
Az áremelkedés hátterében a két legfőbb kávétermesztő ország, Brazília és Vietnam kedvezőtlen időjárása áll. Ennek következtében az arabica kávé határidős jegyzése idén mintegy 50 százalékkal, míg az instant kávéhoz használt robusta ára közel 65 százalékkal emelkedett. A Nestlé nemcsak a kávépiaci kihívásokkal néz szembe, hanem a befektetői bizalom visszaszerzésével is küzd. A vállalat most igyekszik egyensúlyt teremteni a márkáiba történő befektetések és a költségcsökkentés között. Anna Manz pénzügyi igazgató szerint a kávé- és kakaóbeszerzés növekvő költségei miatt az árrés egy ideig "darabosan" fog változni.
A cég ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2027-ig további 2,5 milliárd svájci frank költségcsökkentést hajt végre. Emellett új technológiák bevezetésével próbálják növelni a kávébabból kinyerhető kávé mennyiségét, anélkül, hogy az a minőség rovására menne.