Kisebb és drágább lesz több élelmiszer: meglepetés érheti a vásárlókat

Kisebb és drágább lesz több élelmiszer: meglepetés érheti a vásárlókat

agrarszektor.hu
A globális kávépiac vezető szereplője, a Nestlé, kénytelen reagálni a kávébab árának drasztikus emelkedésére. A svájci óriáscég kettős stratégiát alkalmaz: egyrészt emeli termékeinek árát, másrészt csökkenti a csomagolások méretét, hogy ellensúlyozza a kedvezőtlen időjárás okozta áremelkedést - írja a VG.

David Rennie, a Nestlé kávémárkákért felelős vezetője a vállalat tőkepiaci napján kijelentette:

Távolról sem vagyunk immunisak a kávé árára.

A cég 2022 óta már két alkalommal hajtott végre áremelést, és most az oldódó és kapszulás kávék piacán is terjeszkedni kíván, hogy diverzifikálja termékportfólióját. A Nestlé előnye versenytársaival szemben, hogy kínálatában szerepel az instant kávé is, így kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávé árának ingadozásától. A vállalat új stratégiájának része, hogy különböző kiszerelési méreteket, például egyadagos keverékeket és utántöltőket kínál különböző árfekvésekben, ezzel is vonzva a fogyasztókat.

Az áremelkedés hátterében a két legfőbb kávétermesztő ország, Brazília és Vietnam kedvezőtlen időjárása áll. Ennek következtében az arabica kávé határidős jegyzése idén mintegy 50 százalékkal, míg az instant kávéhoz használt robusta ára közel 65 százalékkal emelkedett. A Nestlé nemcsak a kávépiaci kihívásokkal néz szembe, hanem a befektetői bizalom visszaszerzésével is küzd. A vállalat most igyekszik egyensúlyt teremteni a márkáiba történő befektetések és a költségcsökkentés között. Anna Manz pénzügyi igazgató szerint a kávé- és kakaóbeszerzés növekvő költségei miatt az árrés egy ideig "darabosan" fog változni.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?