Veilandics Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Out of Home értékesítési vezetője és a projekt irányítója elmondta: "A személyzet nélküli bolt nem újdonság. 2008-ban dőlt el hogy az automata üzletágba a Coca-Cola invesztálni fog. Széleskörű portfolióban gondolkozunk, szeretnénk minden igényt kielégíteni.
A vállalat ambiciózus tervei szerint a következő három évben 15 hasonló egységet kívánnak létrehozni, melyre 250 millió forintot különítettek el. Kiemelendő, hogy ez a kezdeményezés a Coca-Cola európai cégcsoportjában is úttörőnek számít.
A technológiai hátteret biztosító Kende Retail Kft. tulajdonosa és vezérigazgatója, Kende Gábor hangsúlyozta a koncepció időmegtakarítási előnyeit:
Számítások szerint egy átlagos ember 2 évet áll sorban életében, mi ezen szeretnénk segíteni a technológiánkkal.
Az új üzletmodell lényege, hogy nincsenek hagyományos értelemben vett pénztárak és pénztárosok. A vásárlók szabadon válogathatnak a termékek között, majd távozáskor automatikusan megkapják a számlát. A bolt működését kamerák felügyelik, melyek az adatvédelmi szempontokat figyelembe véve nem az arcokat, hanem a vásárlók mozgását követik. Kende Gábor kiemelte, hogy a jövőben főként mikroboltokban és kisebb konténerüzletekben látják a koncepció potenciálját, elsősorban költséghatékonysági megfontolásokból. A Yettel Magyarország részéről Szalai Enikő HR vezérigazgató-helyettes méltatta az együttműködést:
Azokon a napokon, amikor nincs konyha vagy a büfé már bezár, a kollégák számára legyen egy elérhető bolt, ahol nem csak üdítőt, de élelmiszert is tudnak vásárolni. Ez a partnerség jól példázza, hogyan lehet a modern technológiát a munkavállalók kényelmének szolgálatába állítani.
Az új koncepció nem csupán a kiskereskedelmi szektor innovációját jelzi, de rávilágít arra is, hogyan formálja át a mesterséges intelligencia és az automatizálás a vásárlási szokásokat. A jövő boltja, úgy tűnik, egyre inkább az önkiszolgálás és a gyorsaság irányába mozdul el, miközben a hagyományos fizetési módok szerepe is átértékelődhet.