Tíz magyar cég és mintegy hetven helyi disztribútor és áruházlánc képviselője vett részt azon a kétnapos üzletember-találkozón Katarban, amely a Hungarian Food Business Program keretében, a katari Kereskedelmi és Iparkamara és a katari Magyar Nagykövetség társszervezésével valósult meg a hétvégén. A 2025. február 22-23-án zajló találkozó során elsősorban a mentes, egészségtudatos termékek iránt érdeklődtek a közel-keleti olajnagyhatalom beszerző - írja közleményében az AMC.
A magyar gyártócégek között nagyvállalatok, valamint feltörekvő közepes vállalkozások is vannak, akiknek termékei már számos ország piacán megtalálhatóak. A bemutatott készítmények között jelentős arányban fordultak elő a valamilyen intoleranciával küzdő emberek számára kifejlesztett mentes termékek, táplálékkiegészítők. A termékpalettában megtalálhatóak voltak többek között glutén és allergén mentes pékáruk, puffasztott rizstermékek, speciális lisztkeverékek, valamint szénhidrát csökkentett élelmiszerek is. Katar részéről olyan nagy, nemzetközileg is ismert cégek látogattak az eseményre, mint a Dilmah, a Qatar Airways, a Hassad Food, vagy a Lifco.
Katar azért is lehet fontos célország a magyar élelmiszer export számára, mert a fogyasztási szokások a 88%-ban nemzetközi népesség okán nyugatosodó tendenciát mutatnak, miközben az ország elképesztő vásárlóerővel bír: az egy főre eső GDP mintegy 118.000 USD, ami a negyedik legmagasabb a világon.