Az ÚMVP Irányító Hatóságának 62, 63/2009. (IX.04.) Közleménye

Agro Napló
Az ÚMVP Irányító Hatóságának 62/2009. (IX.04.) Közleménye Az ÚMVP Irányító Hatóságának 63/2009. (IX.04.) Közleménye

 

Az ÚMVP Irányító Hatóságának 62/2009. (IX.04.) Közleménye

A 141/2008. (X. 30.) FVM rendelet alapján alkalmazandó formanyomtatványokról



Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága a Helyi Vidékfejlesztési Közösségek és a LEADER helyi akciócsoportok részére az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó vidékfejlesztési támogatásról szóló 1698/2005/EK tanácsi rendelet keretében nyújtott támogatás részletes feltételeiről szóló 141/2008. (X. 30.) FVM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) alapján alkalmazandó formanyomtatványokat jelen közlemény mellékleteként közzé teszi.

A Rendelet alapján a tanulmányok és helyzetfeltáró elemzések IH általi jóváhagyásához a Rendelet 5. számú melléklete által meghatározott adattartalmú formanyomtatványt kell alkalmazni, amely jelen közlemény 1. számú mellékletét képezi.

A Rendelet alapján a nettó 500 000 Ft/db összegű vagy a feletti nagy értékű tárgyi eszközök beszerzése érdekében szükséges IH általi jóváhagyáshoz a Rendelet 6. számú melléklete által meghatározott adattartalmú formanyomtatványt kell alkalmazni, amely jelen közlemény 2. számú mellékletét képezi.

A Rendelet alapján új iroda bérléséhez szükséges IH általi jóváhagyáshoz a Rendelet 7. számú melléklete által meghatározott adattartalmú formanyomtatványt kell alkalmazni, amely jelen közlemény 3. számú mellékletét képezi.



 

Az ÚMVP Irányító Hatóságának 63/2009. (IX.04.) Közleménye

 

az agrár-környezetgazdálkodási támogatásra benyújtott kérelmek rangsorolásáról és a kötelezettségek betartásának kezdő időpontjáról



I.



Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtott agrár-környezetgazdálkodási támogatások igénybevételének részletes feltételeiről szóló 61/2009. (V. 14.) FVM rendelet alapján igényelhető támogatásra a benyújtási időszakban közel 25 000 kérelmező nyújtott be támogatási kérelmet több, mint 2 260 000 ha területre.



A kérelmek egyes célprogramok közti megoszlása alapján az az elvi döntés született, hogy az alábbi célprogramokban nem kerül sor a kérelmek forráshiány miatti elutasítására:





Szántóföldi agrár-környezetgazdálkodási célprogram csoport:

- tanyás gazdálkodás célprogram;

- ökológiai szántóföldi növénytermesztési célprogram;

- szántóföldi növénytermesztés túzok élőhely-fejlesztési előírásokkal célprogram,

- szántóföldi növénytermesztés vadlúd- és daruvédelmi előírásokkal célprogram,

- szántóföldi növénytermesztés madár- és apróvad élőhely-fejlesztési előírásokkal célprogram,

- szántóföldi növénytermesztés kék vércse élőhely-fejlesztési előírásokkal célprogram;

- vízerózió elleni célprogram,

- szélerózió elleni célprogram;





Gyepgazdálkodási agrár-környezetgazdálkodási célprogram csoport:

- extenzív gyepgazdálkodási célprogram;

- ökológiai gyepgazdálkodási célprogram;

- gyepgazdálkodás túzok élőhely-fejlesztési előírásokkal célprogram,

- gyepgazdálkodás élőhely-fejlesztési előírásokkal célprogram;

- környezetvédelmi célú gyeptelepítés célprogram,

- természetvédelmi célú gyeptelepítés célprogram;





Ültetvényekre vonatkozó agrár-környezetgazdálkodási célprogram csoport:

- integrált gyümölcs- és szőlőtermesztés célprogram;

- ökológiai gyümölcs- és szőlőtermesztés célprogram;

- hagyományos gyümölcstermesztés célprogram;





Vizes élőhely földhasználathoz kapcsolódó agrár-környezetgazdálkodási célprogram csoport:

- nádgazdálkodás célprogram;

- természetes vizes élőhelyek mocsarak, zsombékok, sásos területek gondozása célprogram;

- vizes élőhelyek létrehozása és kezelése célprogram.



Forráshiány miatti elutasítás és az ehhez szükséges rangsorolás csak az integrált szántóföldi növénytermesztési célprogramra benyújtott támogatási kérelmek esetén várható.



A fenti döntés nem helyettesíti az egyes kérelmekre vonatkozó egyedi döntést, az minden esetben az egyes támogatási kérelmekre hozott határozatokban fog megjelenni.

A beadott kérelmeknek minden esetben adminisztratív, formai és tartalmi ellenőrzésen kell átesni, melyek során többek közt vizsgálják a jogosultsági feltételeknek való megfelelést, az adott területre vonatkozó túligénylést, stb. és minden ügyfél számára pontmegállapítás is történik. Az ügyfél csak ezt követően kaphatja meg az egyedi határozatot arról, hogy támogatási kérelme jóváhagyásra, részben jóváhagyásra, vagy elutasításra került-e.





II.



A 61/2009. (V. 14.) FVM rendelet 11. § (3) bekezdése kimondja, hogy valamennyi célprogram esetében a kötelezettségvállalás kezdő időpontja 2009. szeptember 1., vagyis a rendeletben szereplő előírásokat ettől az időponttól számítva kell betartani. Ez a kötelezettség független a támogatási határozat meglététől.

 

FVM - Agrár-vidékfejlesztési Főosztály

 

Forrás: www.fvm.hu

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?