A miniszter a következőket mondta el a megnyitón:
„A McItaly bevezetése az egyik legfontosabb célom volt, mely végre megvalósult, nyilatkozta a miniszter. Egy ilyen világméretű hálózat, mint a McDonald’s, rendkívül jelentős piacot jelent az olasz gazdák számára. Az olasz mezőgazdaság nem hagyhatta ki ezt az óriási lehetőséget, mely számokban kifejezve 1000 tonna olasz termék felhasználását jelenti 3,5 millió euró értékben.
Kezdetben a 392 olasz McDonald’s-ban lehet majd a McItaly-t kapni, de szeretnénk, hogy nélkülözhetetlenné váljon a világ többi éttermében is, és ezáltal a Made in Italy az egész világot bejárja. Az agrár-élelmiszeripari termelés 75%-a ugyanis a szupermarket láncokon keresztül kerül értékesítésre.
McItaly lehetővé teszi a fiatalok ízlésvilágának alakítását, hiszen a McDonald’s éttermek vendégeinek 31% 20 és 35 év közötti, 11% pedig a 15-19 éves korosztályba tartozik. A Made in Italy védelme, identitásunk megőrzése az érdekünk, folytatta a miniszter, és épen ezért nem korlátozódhat figyelmünk az értékesítés formájára, hanem a minőségre kell koncentrálni. McItaly ezt a minőséget jelenti, ez az első teljes egészében nyomon követhető, nem névtelen szendvics, melyen keresztül most az olasz mezőgazdaságot az egész világra kiterjesszük.”
A kampányt anyagilag jelentősen támogatják azok a konzorciumok (tehát gyakorlatilag a termelők) akiknek a termékeit értékesítik a szendvicsekben.
A jelen kampány minimum 7 hétig tart majd, ami alatt legalább 3,5 millió „100%-ban olasz burgert” kívánnak értékesíteni. A tapasztalatok alapján fogják a projektet tovább vinni.
Megjegyzendő, hogy „Parmigiano Reggiano burgert”, amiben eredetvédett (OEM) Parmigiano-Reggiano sajt van, már egy ideje lehet kapni nem csak Olaszországban de Franciaországban és Svájcban is. Ennek azonban csak ez az egy eleme olasz, míg a most bevezetett szendvics 100%-ban az.
Dr Hamar Balázs
Forrás: www.fvm.hu