- Valóban, az élelmiszerüzletekben több tucat, azonosnak látszó tejterméket lehet vásárolni – magyarázza Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője. - Kétfelé érdemes bontanunk ezt a kört, egyfelől a friss tejekre, másfelől pedig az UHT, azaz az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt tejekre. Az ultramagas hőmérsékleten való hőkezelés miatt karamellizálódik a tejcukor, és ezért egy kis mellékízt érezhetnek a fogyasztók. A friss tejeknél nemrég kezdték alkalmazni az ESL (Extended Shelf Life) technológiát, ami lehetővé teszi, hogy hűtve tárolás mellett akár 28 napig is eltarthassuk a friss tejeket. Ezeknek semmiféle mellékízük nincsen. A tudatos fogyasztók, akik tényleg kedvelik a tejet, ők inkább ezeket részesítik előnyben. Az UHT-ből általában a 1,5% zsírtartalmú fogy, a frissekből pedig a 2,8% zsírtartalmú. De megjelentek új termékként a háztáji tejtermékek, amelyeknek folyamatosan növekszik forgalmuk.
A vásárlók 70-75 százaléka az ár alapján dönti el, hogy miket vesz le a polcról.
- Az UHT tejek nagy kedveltségnek örvendenek, hiszen ezek a legkedvezőbb árúak. De a friss tejek közül is az akciós, első áras termékkategória, és a saját márkás termékkategória az, ami a legkelendőbb. Mi egyébként lehetőséget biztosítunk a gazdák számára, hogy a parkolóinkban, kulturált körülmények között, hűtött teherautókból tejet értékesítsenek, ezt is szeretik a vásárlók.
Cserepes Istvánt, a Cserepes Sajtműhely tulajdonosát is felkerestük, mert ha valaki, ő ugyancsak érdekelt tejügyben.
- A Rábaközben lakó és dolgozó kistermelőktől, egyéni gazdáktól szállítjuk az üzembe a tejet, ugyanabban a minősítési rendszerben, amiben a nagyok dolgoznak. Ez ránk nézve is kötelező, tehát csak jó minőségű magyar tejből dolgozunk. Nem mentünk bele abba a zsákutcába, mint sok más élelmiszeripari cég, hogy egy ár alapján határozzuk meg egy terméknek a minőségét, összetételét. Mi teljes értékű terméket állítunk elő, ennek az ára nem tud versenyezni azokkal a kizsarolt termékekkel, amit sok helyen láthatunk. Nem is homogénezzük a tejet, és egy csomó terméknél nem követjük azokat a technikai parádékat, amit egyébként lehetne, illetve nem használunk olyan adalékanyagokat, ami szükséges ahhoz, hogy egy kiherélt terméket helyreállítsunk. A mi tejünknek például feljön a föle mondjuk 4-5 nap után.
Forrás: Gazdakör