A spanyol tulajdonban lévő cég 2 évente tartja európai élelmiszeripari áruk rendezvényét, mely során 5 héten keresztül kiemelt szerepet játszanak az európai országok tradicionális és különleges termékei.
A magyar élelmiszeripari cégek a 2005 óta az áruházi akcióban eddig minden alkalommal részt vettek. A legnagyobb magyar jelenlétre 2007-ben került sor, amikor AMC támogatásának köszönhetően 19 magyar cég 93 termékkel képviselte hazánkat (2007. február 22. - április 1.). A 2007-es megjelenés összesített eredményei alapján közel 290 ezer euró (72 millió forint) értékben kaptak megrendelést a magyar cégek.
Az El Corte Inglés világszinten a nagy áruházláncok tekintetében két amerikai cég (Sears Holdings, Federated Department Stores) mögött a harmadik legnagyobb. Európában a bevételek tekintetében a Marks & Spencer után a második helyet foglalja el, olyan nagy nevű versenytársakat megelőzve, mint a Galeries Lafayette, vagy a Kaufhof. 2009-ben a cég üzleti forgalma 16.366 millió euró forgalmat ért el. 75 spanyolországi nagyáruházán kívül két nagy áruháza van Portugáliában és egy képviseleti hálózata az utazási irodájának (Viajes El Corte Inglés). További üzletláncaik a HIPERCOR, OPENCOR, SUPERCOR, Optica 2000, BriCor. Ruházati márkája a Sfera, tört be a legjobban az európai piacokra (Portugália, Belgium és Görögország).
Az akcióban az El Corte Inglés lisszaboni és portói áruházai is részt vesznek, így a közel 47 millió spanyol és 10 millió portugál potenciális fogyasztó egy időben, összesen közel 90 különböző helyszínen ismerkedhet a magyar termékekkel. Az eddigi akciókon a legnagyobb sikert a magyar szalámi, sajtok (köztük a grillsajt és a parenyica), valamint a tokaji borok érték el. Az idei akcióra a Corte Inglés olyan árukat keres, ami a spanyol fogyasztók számára újdonságnak számító termék lehet (pl. zöldségkonzerv, paradicsom készítmények, tésztafélék, lekvárok, aszalt gyümölcsök, füstölt haltermék, pálinka, sör, libamáj, kacsamáj, rumos/konyakos meggy, akácméz, kolbászfélék).
A Corte Inglés a termékeket áruminta alapján választja ki. A beválogatott termékekre megrendelést küld. Az akcióra érkező termékeknek legkésőbb a február 10-15-i héten az áruházba kell érnie, ezért az árumintát javasolt minél előbb megküldeni.
Ezúton szeretnénk felhívni azon élelmiszeripari cégek figyelmét, melyek hosszabb szavatossági idővel rendelkező termékeket forgalmaznak (60-90 nap), hogy csatlakozzanak a kivételes megjelenési lehetőséghez. Az akcióban részt venni kívánó cégek jelentkezését legkésőbb december 17-ig kérjük megküldeni.
Kapcsolattartó:
Pintérné Viesel Judit
mezőgazdasági és környezetügyi attasé
tel: +34.91 700 132, mobil: +34.696 87 68 98
e-mail: JPinterne@kum.hu
A részvétel technikai feltételeiről érdeklődni lehet:
Varga Mária (Que Necesitas SSL.)
Mobil: + 34 678 220 703, Tel: + 34 91 653 08 45
Email: hungria-export@freemail.hu
Pintérné Viesel Judit
Forrás: VM