Az összeget a Vidékfejlesztési Minisztérium, a Belügyminisztérium, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. állja. Elsőként egy félmilliárd forint értékű beruházás indult el a térségben, melynek keretében kotrási munkákat végeznek a Sajó völgyében, hogy csökkentsék az árvízveszélyt. A munka beindítását Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára a helyszínen ellenőrizte.
A Sajó mederrendezésével elkezdődtek az árvízkárok megelőzését szolgáló beruházások Felsőzsolca térségében. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár a helyszínen felügyelte az egyik legsürgősebb kotrási munka, vagyis a Sajólád és Sajópetri közti közúton a feliszapolódott ártéri hídnyílások kitisztításának megkezdését a folyó alsó szakaszán.
Az államtitkár a helyszínen kijelentette: megkezdődött az árvízvédelmi művek helyreállítása, megerősítése a Sajó, a Hernád és a Bódva völgyében az újabb áradások megelőzése és a települések biztonsága érdekében. Illés Zoltán hangsúlyozta: az árvíz-megelőzési munkák a vízügyi szolgálatok feladatkörébe tartoznak.
Mintegy 18 kilométer hosszan végeznek kotrási munkákat a Sajó, a Bódva és a Hernád kritikus pontjain. A jól karbantartott meder ugyanis jelentős szerepet játszik az árvizek levezetésében és a tetőzési szintek csökkentésében is.
Az országot ért tavalyi, rendkívüli árvizek is rávilágítottak arra, hogy milyen jelentősen befolyásolja a vizek levonulását a folyók hordalékszállítása, illetve a hordalék lerakódása. Olyan természetes jelenségről van szó, amely mindig is alakította például a folyóvölgyeket és a vízfolyások vízszállító képességét. Az elmúlt években azonban nem történt jelentős mederkotrás, mederfenntartás és folyószabályozási munka, így a görgetett hordalék sokhelyütt nagymértékben csökkentette a vízszállító képességet.
(kormany.hu)
Forrás: kormany.hu