Jelenleg az egységes kérelmek kitöltésére és mentésére van mód. Az egységes kérelmek benyújtására kizárólag a vonatkozó vidékfejlesztési miniszteri rendelet hatályba lépése, és az ahhoz kapcsolódó MVH közlemény kihirdetése után lesz lehetőség.
A kérelmeket csak ügyfélkapun keresztül történő belépés után lehet kitölteni. Azon ügyfelek, akik nem rendelkeznek saját ügyfélkapus regisztrációval, meghatalmazott vagy technikai közreműködő (falugazdász vagy agrárkamarai tanácsadó) segítségével tölthetik ki és adhatják be kérelmeiket.
Kitöltés előtt érdemes a portálon található „Elektronikus ügyintézés / e-Egységes kérelem / Használat" menüpontban feltüntetett tájékoztató anyagokat tanulmányozni, kérdéseket pedig a „Kérdések / Kérdés feltevése" menüponton keresztül lehet feltenni, melyre a Hivatal munkatársai rövid időn belül válaszolnak.
Megnyílt az AKG támogatáshoz kapcsolódó területazonosítási kérelmek 2011-es benyújtó felülete is. Idén azok az ügyfelek nyújthatnak be területazonosítási kérelmet, akik 2009-ben adták be támogatási kérelmüket, de 2010-ben nem nyújtottak be, vagy visszavonták területazonosítási kérelmüket. A területazonosítási kérelmet a kifizetési kérelmet megelőzően, de legkésőbb 2011. május 15-ig lehet benyújtani. Ennek hiányában AKG intézkedésekre kifizetési kérelmet nem lehet beadni.
Forrás: MVH Sajtóiroda