Az agrárkamara úgy látja, hogy a lakosság körében is egyre hangsúlyosabban jelenik meg a helyi értékek és a helyi termékek védelme, az élelmiszerek eredetének ismerete, így a termelőkkel kialakított személyes kapcsolat iránti igény is – ennek a termelői piacok teljes egészében megfelelnek. A termelői piacokon elsősorban a friss, szezonális zöldségek, gyümölcsök, valamint az ökológiai termékek jutnak el – közvetlenül – a fogyasztóhoz, miközben nemcsak vásárolhatunk, de kóstolhatunk is, és megtudjuk, honnan jön a termék, mit kínál az árus, hová kerül a pénzünk.
Az elmúlt években – a bővülő lehetőségeknek köszönhetően – a helyi vagy rövid ellátási láncon keresztül történő értékesítés iránt mind a fogyasztói, mind a termelői oldalról növekszik az igény. A kormányzati és az uniós célkitűzések között is megjelenik a helyi termékek piacra jutásának ösztönzése. A NAK is támogatja a helyi, magyar termékek iránti figyelem erősödését, és továbbra is ösztönzi a termelői piacok alakulását, a meglévők fejlesztését.
A termelői piacok száma évről évre növekszik, tavaly már kétszázhatvanegy működött az országban. A termelői piacokon a kistermelők csak a saját maguk által termelt, illetve előállított terméket értékesíthetik. Az agrárkamara szándéka, hogy minél többen válasszák a termelői és hagyományos piacokat rendszeres bevásárlásuk helyéül, illetve erősödjön a termelők, élelmiszer-előállítók és a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolat. A NAK internetes portálján (nak.hu) országos, térképes piackereső szolgáltatással is segíti a leendő vásárlókat és a termelőket: a felület segítségével a piacokról, valamint konkrétan az egyes termelőkről, árusokról és termékeikről is lehet informálódni.