Az EU agrártermékeire folyamatosan nő az igény az Amerikai Egyesült Államokban, Oroszországban és néhány ázsiai országban. Ezen piacokra jutó eladások az uniós export folyamatos növekedését eredményezik.
2017-ben az Amerikai Egyesült Államokba exportált uniós termékek összértéke 6 százalékkal (1,22 milliárd euróval), míg az Oroszországba eladott termékeké 15 százalékkal (892 millió euró) nőtt. Azonban az ázsiai piacokon is jelentős exportnövekedést eredményezett az elmúlt tizenkét hónap: a Japánnak történt eladások 11 (további 645 millió euróval) nőttek, míg Kína 5, Hong Kong 10, Dél-Korea 13 százalékkal vásárolt többet az unió agrártermékeiből. További növekedés volt tapasztalható a Törökország és Svájc irányában, de figyelemre méltóak a Fülöp-szigetekkel, Ukrajnával és Ausztráliával kötött exportügyletek is.
A 2017-es eladások alapján a legjobban a borok, állateledelek, valamint a szeszes italok és likőrök szerepeltek 12, 17 és 5 százalékos exportnövekedéssel. Néhány termék eladása azonban csökkenést mutatott: a búza exportja 27,5 (1,24 milliárd euró), az egyéb gabonaféléké 13,5, míg a disznóhúsé 2,8 százalékkal csökkent. Az EU-ból származó borok legfőbb felvevőpiaca az Amerikai Egyesült Államok, melyet Kína, Svájc, Kanada, Japán és Hong Kong követ. A kereslet legdinamikusabb növekedése Oroszországban és Kanadában tapasztalható.
Az elmúlt év adatai alapján a harmadik országokból származó agrártermékek importja szintén növekedett, azonban ez nem haladta meg az export értékét. Ennek eredményeképpen az EU agrártermékeinek kereskedelmi mérlege a 2017-es évre vonatkozóan 20,5 millió eurónyi exporttöbbletet mutat.