Csak azok az ügyfelek kapnak értesítést, ahol a Magyar Államkincstár (továbbiakban: Kincstár) nem talál semmilyen dokumentumot, amellyel bizonyítható lenne a jogszerű földhasználat. Ezek az értesítések minden esetben az egységes kérelmet beadókra vonatkozóan kerülnek ellenőrzésre. A Kincstár az új ügyfelek, újonnan támogatást igénylők esetén is ellenőrzést végez. Ha nem találnak a közhiteles nyilvántartásokban földhasználatot igazoló adatot (tulajdonlap, földhasználati bejegyzés), az egységes kérelem benyújtása során sem került felcsatolásra földhasználatot igazoló dokumentum, vagy az adatok, dokumentumok nem teljes mértékben fedik az igényelt hektár nagyságot, abban az esetben az ügyfelek felszólító végzést kapnak.
A felszólító végzés alapján nyilatkozatot kell tenni a gazdának a földhasználat igazolására vonatkozóan. Ennek elvégzése továbbra is a Kincstár elektronikus kérelemkitöltő felületen tehető meg és nyújtható be. Papír alapon való benyújtás nem lehetséges!
A földhasználat igazolására szóló dokumentum lehet például egy szerződés másolat, rokonság igazolás illetve minden olyan egyéb dokumentum, amely Hivatalból nem lekérhető, ellenőrizhető. Tehát nem a földhasználati vagy tulajdoni lap beküldésre van szükség ezekben az esetekben.
Újdonság, hogy az idei évtől a Kincstár benyújtó felületén az Elektronikus kérelembenyújtás/egységes kérelem fül alatt található külön álló mappa, ahol végzésenként, a végzésben található kód megadása után fel lehet majd csatolni a földhasználatra vonatkozó dokumentumokat. Hasonlóképp lehet használni, mint az egységes kérelem felületen való dokumentum feltöltést és beküldést.
NAK/ Ribóczi
Forrás: NAK