A magyar országpavilont Orbán Viktor miniszterelnök nyitotta meg, a magyar kormány delegációjának részvételével Sanghajban, az első Kínai Nemzetközi Import Expón november 6-án.
Az AMC szervezésében megvalósult agrárstandot Nagy István agrárminiszter és az AMC vezetőinek jelenlétében nyitották meg. Az agrárbemutató kilenc kiállítója elsősorban prémium termékeket – borokat, ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, szörpöket, sajtokat és tejtermékeket, valamint édességeket – kínál az érdeklődőknek. Az AMC általa támogatott kiállítók termékeinek bemutatásával az eddig borokra, sertéshúsokra és feldolgozott sertéshúsféleségekre koncentráló magyar élelmiszer-exportválasztékot tovább kívánja bővíteni, és egyben arra is törekszik, hogy a magyar exportőrök figyelmét ráirányítsa az ázsiai térség módosabb társadalmi rétegei igényeinek még szélesebb körű kielégítése kínálta lehetőségekre.
Ezt szem előtt tartva a pavilon arculata a magyar tradíciók tiszteletére, a fenntartható, természetességben rejlő értékekre és a modern, innovatív lehetőségeket kiaknázó magyar mezőgazdaságra fókuszál. Továbbá a magyar kultúrtájra jellemző tornácos parasztházat imitáló megjelenést interaktív, digitális megoldásokat – például: LED kivetítő, VR látcső, AR szemüveg, nézelődő kút – helyezi előtérbe, így téve egyedivé, innovatívvá a bemutatót, az agrár standot.
Ondré Péter, a AMC ügyvezető igazgatója elmondta: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. A több évtizedes tapasztalattal és tekintélyes szaktudással rendelkező AMC küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megismertesse, megszerettesse és népszerűsítse az egészséges, ízletes, nemzeti tradícióinkhoz hű, környezettudatos technológiával készített, kiváló minőségű magyar termékeket. Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország tízedik legfontosabb kereskedelmi partnere – tette hozzá AMC ügyvezető igazgatója.
Az AMC ügyvezető igazgatója november 5-én részt vett a Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett „Taste of Europe” (Európai kóstoló) elnevezésű üzletember találkozón és kerekasztal-beszélgetésen. Itt hangsúlyozta: Kína és a kínai fogyasztók igényei sokat változtak az utóbbi időben, az erősödő középosztály komoly piac a minőségi, biztonságos magyar termékek számára. A kínai egy-gyermek politika már a múlté, így jelentős exportpotenciál van a hazai bébitápszer-gyártásban is – közölte az ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy fontos megérteni, miként változik a szóban forgó hatalmas ázsiai ország és ehhez alkalmazkodni kell.
Az AMC a nemzeti stand egy részén látványkonyhát is üzemeltet a kiállítás ideje alatt. A főzések alkalmával az ázsiai kultúrvilágot és a helyi gasztronómiai jellegzetességeket jól ismerő Huszár Krisztián séf készíti el a kínai gasztronómia világához illeszkedő, kiváló magyar alapanyagokból – például hungarikumokból – készített kóstolókat. A látványkonyha a magyar élelmiszereket, a magyar gasztronómiát és gasztroturizmusban rejlő lehetőségeket szeretné jobban megismertetni a kínai és az ázsiai térségből érkező látogatókkal.