Meglepő és újszerű termékötletek a Spar termékinnovációs versenyén

Agro Napló
Sok meglepő és újszerű termékötlettel jelentek meg a megmérettetésre benevezett cégek a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. termékinnovációs versenyén – tájékoztatta az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agro Naplót

A termékmustrára a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK), a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. Hungaricool elnevezésű élelmiszer-innovációs versenyének döntőjében került sor.

Az AMC közlése alapján a magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc - az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával - a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból.  A budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel pedig a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai Interspar áruházakban. A sikerre való tekintettel és a sok kitűnő pályamunka miatt a szervezők a verseny folytatását is tervezik.

Egyedülálló a hazai kereskedelemben a Spar és az AMC szakmai együttműködésével zajló, a hazai termék-innovációkat segítő kezdeményezés. A verseny két hónapja során a szervezők kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de széles körben nem elérhető élelmiszereket kerestek. A pályázat útján kiválasztott nyertes termékek 2020-ban már a 34 magyarországi Interspar áruház polcaira kerülnek a tervek szerint. Emellett az AMC szakmai mentorprogramja keretében nyertesek 2020-ban részt vehetnek – a marketingszervezet támogatásával - egy-egy európai nemzetközi élelmiszeripari kiállításon.

A verseny döntőjére Budapesten, az OMÉK-on került sor, ahol az véghajrában a versengő csapatok nyilvános termékbemutatókat, valamint prezentációkat tartottak. A kiállítás „A” pavilonjában a Spar-standon pedig az érdeklődők betekintést is nyerhettek a vállalat Spar enjoy-márkájának késztermék-kínálatába. Továbbá megismerhették a Spar Életmód program legjobb termékeit és az idén 15 éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont néhány finomságát is.

Az áruházlánc az alapítása óta aktívan segíti a magyarországi termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. A Spar belföldi beszállítóinak aránya 95 százalékos, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.

A megmérettetést nagy érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis 269 pályázat érkezett Az előzetes várakozásokat felülmúló nagyszámú nevezést tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte. A bírálól többek között az élelmiszer- és ital-előállítás területén éppúgy járatosak voltak, mint a környezetbarát technológiák alkalmazása terén. A zsűri munkájában az AMC és a Spar vezető szakemberei is közreműködtek.

A verseny zsűrije a versenyző csapatok projektjeit elsősorban az innovatív jelleg, a csomagolás és a piacképesség alapján rangsorolta. A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges ; előállítása során pedig új technológiai eljárásokat alkalmaztak-e, vagy az összetevőiben egyedi megoldásokat tartalmaz-e. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát volta is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették – a kóstolói és kipróbálói vélemények alapján – a várható vásárlói elvárásokat is.

A kezdeményezést szervező Spar és AMC elégedett a verseny színvonalával. A fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően a szakértők szerint. A magyar termelők és gyártók ugyanis kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel a terület ismerő szakemberek szerint. A versenyt kezdeményező kiskereskedelmi vállalat és a támogató marketingszervezet a kedvező tapasztalatokat figyelembe véve folytatni kívánja a termékinnovációs vetékkedést, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.

„A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálta. Ennek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak a Spar hipermarketekben a vásárlók. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a mintegy 300 résztvevőt a az innovációs versenyen. Ez arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat” – összegezte véleményét Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk” – tette hozzá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.

A Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával 2019. évi győztesei:

1

Vagamary Kft.

Hűtött desszertek

2

Piros Gábor kistermelő

Füstölt fürjtojások

3

Prizma-Bautim Kft.

Kenhető zsírok

4

Fejes Attila - Hagymás Alap

Hagymás alapok

5

Hétvezér Product Kft.

Kolbász- és szalámi különlegességek

6

Anjuna Ice Pops Kft.

Jégkrémek

7

Shrub Hungary Kft.

Üditőitalok

8

Mendula Bakery Kft.

Granolák

9

Caro Ferina Vadhúsfeldolgozó Kft.

Pástétomok

10

Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet

Szószok és lekvárok

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?