Az AMC tájékoztatása idézi Ondré Péter ügyvezető igazgató szavait, miszerint az AMC munkájának évek óta része az alma népszerűsítése. Az eddig megszerzett kampánytapasztalatok szerint bebizonyosodott, hogy a leghatékonyabb promóció az, amikor a fogyasztók mindennapi környezetükben, a termelőtől közvetlenül vásárolhatnak abból az almatermésből, amelyet a kóstoltató roadshow keretében megízleltek.
Az AMC első embere kiemelte: az alma fogyaszthatósága nem idényszerű. elérhetősége nem szezonális, és hűtőházi jó eltarthatóságának köszönhetően az év minden szakában könnyen, viszonylag olcsón megvehető, érdemes az embereknek a rendszeres almavásárlás és almafogyasztás mellett dönteniük.
A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy az almában több száz, az egészséget pozitívan befolyásoló különféle hasznos összetevő található, az alma héjától a magjáig. Ezért az alma értékei alapján a legharmonikusabb és a legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcs, amelyet a csecsemőkortól az időskorig érdemes fogyasztani. A rendszeres almafogyasztás ugyanis immunstimuláló hatású valamint segíti a szellemi frissességet is, továbbá mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látás és a fogak romlását valamint a szívpanaszokat, a rosszindulatú daganatos megbetegedések és az agyvérzés esélyeit is.
Tekintettel arra, hogy 15 ezer almafajta van, lehet miből válogatni – mutatott rá Ondré Péter. Hozzátette: a legnépszerűbb almák mellett Magyarországon vannak új, innovatív fajtafejlesztések is, amelyek rendkívül ellenálló, rezisztens almafajtaként a környezetet kevésbé terhelő gyümölcstermesztést tesznek lehetővé. Ezért még ökológiailag is indokolt annak ösztönzése, hogy a Magyarországon élő emberek is minél több almát és almás terméket fogyasszanak – mondta az AMC ügyvezető igazgatója.