Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója kiemelte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll. Ebbe illeszkedik az is, hogy több mint egy évtized után változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve. A hétfőtől forgalomba kerülő sör, a Dreher Gold receptúrájából kikerül a kukorica, a jövőben ez a termék csak árpamalátát, komlót és kristályvizet tartalmaz majd.
Bai József közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt.
A Dreher Sörgyárak Zrt. az Asahi Breweries Europe Group részeként működik, amely a japán Asahi Group Holdings teljes tulajdonában álló leányvállalata. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Az európai vállalatcsoportot 2017-ben hozták létre, a SABMiller csehországi, lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai üzletágainak, valamint kapcsolódó márkáinak felvásárlását követően. Az európai vállalatcsoport ikonikus és jól ismert márkák széles portfóliójával rendelkezik, ezek között megtalálhatók például a Pilsner Urquell, a Kozel, a Gambrinus, a Radegast, a Birell, a Lech, a Tyskie, a ©arią, a Dreher és az Ursus is.
A vállalatcsoport minden működési egysége erős növekedést produkált az elmúlt években, ennek köszönhetően a csoport termelése jelenleg meghaladja a 33 millió hektolitert. 11 világszínvonalú termelőegysége van, közel 7800 munkatársa, és 60 piacra exportál - fűzte hozzá a pénzügyi igazgató.