A Dubai World Trade Centre-ben idén több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát a közel 200 országból érkező, 100 ezer főt meghaladó közönségnek - tájékoztatott Ondré Péter, az eseményen jelen lévő AMC ügyvezető igazgatója. Az AMC egy 156 négyzetméteres közösségi standdal, egységes ország-arculattal, kiváló magyar termékek kínálatának bemutatásával ösztönzi a magyar agrár- és élelmiszeripari export fejlődését.
A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be. Az résztvevők a multiknál tevékenykedő beszállítókkal, az új élelmiszer mintákkal és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.
Ondré Péter arról beszél: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli. Az üzletfejlesztés mellett a trendek, az új koncepciók és innovációk, valamint a kockázatok és a veszélyek felmérésére is a Gulfood az egyik legjobb terep a világon.
A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, ütős márkák, a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek. Utóbbi (egészséges és wellness, mentes) termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.
A Gulfood Konferencia kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy az iparág elismert vezetőinek grémiumát sorakoztatják fel az Emirátusban, így az eseményen a legnagyobb tekintélynek örvendő szakértők vitatják meg az ágazat kérdéseit a közegészségtől egészen a legújabb élelmiszer-gyártási technológiákig.
A magyar kiállítók a leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült élelmiszerekkel, péksüteményekkel, tejtermékekkel és tejből készült áruféleségekkel, gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel, gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal, táplálék kiegészítőkkel, hízott libából és kacsából, és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel, különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel mutatkoznak be a rendezvényen – közölte Ondré Péter. Hozzáfűzte: az Emirátusokba exportált magyar élelemiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 800-850 tonna eladott élelmiszer és italmennyiség mintegy a felét adják.