A program célja a fogyasztói igényeknek megfelelő borok kiválasztása volt. A II. Príma Borverseny védnökségét a Magyar Borakadémia vállalta, így a szervezet vezetői jelen voltak az eseményen és aktívan részt vettek a bírálatban is
Az üzletlánc 2007-ben a magyar élelmiszerpiacon elsőként hívta életre a Vinotéka programot, melynek keretében válogatott, kiváló minőségű borokat kínál a vásárlóinak. A program egyre növekvő népszerűségét bizonyítja, hogy a kezdeményezés beindítása óta a CBA Kereskedelmi Kft. borértékesítése megháromszorozódott.
Az elmúlt évben a Príma Borverseny nevet adtuk az eseménynek, mindezt abból a megfontolásból, hogy a tíz éve útjára indított Príma Bolthálózat magas minőséget biztosít vásárlói számára, és mivel ez a borverseny is ennek a szellemiségnek a tükrében működik, így kézenfekvő volt, hogy a Príma nevet kapja. Nagyon örvendetes, hogy többen vannak, akiket már a kezdetek kezdetétől, tehát immár tizenharmadik alkalommal köszönthetünk köreinkben – mondta a megnyitón Fodor Attila, a kiskereskedelmi üzletlánc kommunikációs igazgatója. Hozzátette: az elmúlt években egy olyan szakmai kóstoló csapat alakult ki, akikre minden évben lehet számítani, és akik nélkül ez a program nem lehetne igazán sikeres. A versenynek az az alapvető célja, hogy le tudják követni azokat a változásokat, amelyek a boroknál évről-évre megfigyelhetőek, valamint, hogy segítsék a minőségi termékeket előállító hazai borászok piacra jutását.
A verseny nagyon szigorú szabályok szerint, vak kóstolással zajlott, ami biztosította, hogy a bírálók kizárólag a beltartalom alapján értékeljenek. Az idei esemény védnökségét a Magyar Borakadémia vállalta, így a szervezet teljes vezetése jelen volt az eseményen és aktívan részt vettek a bírálatban is. A zsűriben helyet foglaltak a korábbi évek „Év borászai” díjjal elismert szakemberei is, Gálné Dignisz Éva, Bock József, Frittmann János, Kamocsay Ákos és Vida Péter is.
Az ágazat legnagyobb kihívását a fiatal korosztály megnyerése jelenti, hiszen ők lesznek a jövő borfogyasztói – mondta a Magyar Hírlapnak Frittmann János, a Frittmann Borászat egyik tulajdonosa és ügyvezetője. Hozzátette: a jó minőségű, jó borokra egyértelműen komoly igény van a hazai és a nemzetközi piacokon is, éppen ezért ennek a versenynek az a célja, hogy a minőségi, prémium kategóriás borok kerüljenek az áruházak polcaira. Persze itt is vannak különböző árszegmensek, fontos kiszűrni azokat a borokat, amelyeket minden korosztály szívesen fogyaszt. Frittmann a magyar borok külföldi piacával kapcsolatban kiemelte: egyértelműen látszik, hogy a gyümölcsös üde borok a jól exportálható termékek. A borász szerint ez annak is köszönhető, hogy a technikai fejlődés miatt egyre kevesebben végeznek fizikai munkát és egyre tudatosabban étkeznek az emberek. Kevesebb zsíros ételt fogyasztanak, ezért a könnyed, zamatos borokra van a legnagyobb kereslet.
A szakmai zsűri tapasztalatait a következő hetekben összegzik majd, és az eredményhirdetés követően a tesztelt 827 borból mintegy négyszázötven kerül a magyar üzletlánc polcaira.