Oktatókampány fiatal felnőtteknek a borról

Agro Napló
Elindította edukációs kampányát a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „Jó bor” elnevezéssel, amivel a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásait szeretnék minőségi mederbe terelni – közölte a szakmai szervezet lapunkkal.

A HNT által indított „Jó bor” kampány célja, hogy ösztönözze a fiatal felnőtteket (20-35 év közöttieket) a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására. Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, amely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben.

Az edukációs kampányt megelőző felmérés részletesen vizsgálta a magyar fiatalok borral kapcsolatos gondolkodásmódját, magatartását. A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában.

A kampány fő platformján (www.magyarborod.hu), olyan menüpontokkal és aktivitásokkal találkozhatnak az érdeklődők, mint a „borrandi” kvíz, mellyel személyiségünknek és ízlésvilágunknak megfelelő bort választhatunk, vagy a „borbeszerző challenge” – amelyből kiderül, hogy hol és milyen szempontok szerint érdemes bort vásárolni. Az „5 perces borsznob-képző”-ből megtanulhatunk okosan kóstolni, a borszótár-ból kideríthetjük többek között a reduktív és oxidatív szavak jelentését, de a 10+1 legmenőbb boros trend és a 10+1 legcikibb boros dolog is segít eligazodni a minőségi magyar borfogyasztás útvesztőiben.

 „Kiemelt célunk bemutatni a fiatalok számára a felelősségteljes, mértéktartó és tudatos borfogyasztást. Az edukációval összeköthető, saját forrásból megvalósított promóció a magyar borért szól, valamint a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről” – idézi az ismertetés Légli Ottót, a HNT elnökét a kampány céljáról.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Unger and Partners márkaépítő csapatát bízta meg a kampány megtervezésével és irányításával, együttműködésben az Akció BTL Reklámügynökséggel – tájékoztat az összefoglaló.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Emelné a bor árát a HNT

Emelné a bor árát a HNT

Az elmúlt években a magyar borok nagykereskedelmi árai nem, vagy csak igen csekély mértékben változtak, annak ellenére, hogy az ágazat termelési költs...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?