A területét és áruválasztékát tekintve is évről évre növekvő, idén már mintegy 200 000 négyzetméteres, háromnapos rendezvény 4300 kiállítót vonultat fel, aminek fele külföldről érkezik. Az idén 20. alkalommal megrendezett kiállításon csak szakmai és üzleti látogatók vehetnek részt, számuk ez évben várhatóan eléri majd a szervezők szerint 110 ezret.
A SIAL China szakkiállításnak évek óta rendszeres résztvevője az Agrármarketing Centrum (AMC), elsősorban édességek, magvak, ételízesítők, bébiételek és italok kategóriában. A marketingszervezet az idén mintegy 90 négyzetméteren, 7 magyar kiállító részvételével, a már hagyományosnak mondható termékek, például a borok mellett új, számos nemzetközi elismerést szerzett termékcsoporttal, többek között sütőipari és innovatív édesipari termékekkel vesz részt a sanghaji eseményen.
Idén első alkalommal mutatkozik be az AMC közösség standján a magyar kacsahús, tekintettel arra, hogy már Kína is elismeri Magyarország madárinfluenza-mentes státuszát, így a víziszárnyasokból készült termékek is megjelenhetnek az ázsiai ország piacán. A megjelenés azt is jelenti, hogy növekedési pályára állhat a Kínába irányuló víziszárnyas export.
„Reményeink szerint a 24 milliós kínai metropoliszban tartott eseményen komoly érdeklődés mutatkozik majd az újdonságnak számító magyar kacsahús termékek, sütemény alapporrok, innovatív édességek és glutén- és cukormentes kekszek, valamint a tradicionálisan jelen lévő termékek iránt” – mondta Ondré Péter, az AMC ügyvezetője. A cégvezető kiemelte: Kína jelenleg Magyarország tízedik legfontosabb kereskedelmi partnere. Ez pedig olyan értékeket hordoz, amelyekkel a magyar kiállítóknak okosan kell élnie.
Az AMC ügyvezető igazgatója szerint Kína 1,386 milliárdos lakossága miatt tudatosítani kell az exportra törekvő magyar cégekben, hogy Kínában több város lakossága is meghaladja a 10 milliós lélekszámot. Így az ázsiai térséget nem egységes felvevő piacként kell kezelni, hanem gondolni kell az eladásra kínált áruféleségek fogyasztói igényekhez történő specifikálására is.
A kiállítók visszajelzései szerint Kínában rendkívüli módon értékelik, hogy Magyarország egyedülálló földrajzi és természeti adottságainak, kivételes élelmiszertermesztési kvalitásainak és az Európai Unión belül is kimagasló élelmiszerbiztonságának köszönhetően magas hozzáadott értékű, egészséges és ízletes élelmiszereket kínál. Az ázsiai országban elsődlegesen a magyar prémium termékekre és azon belül is a kínai igényekhez igazított választékra mutatkozik jelentős kereslet.
A közösségi standon megjelenő magyar kiállítók számára komoly ösztönző erőt jelent az a mintegy 90 százalékos anyagi támogatás, amit az AMC a részvételi díj összegéhez ad. (A külföldi közösségi megjelenések részvételi felhívásai rendre a www.amc.hu honlapon jelennek meg.)
A SIAL China kísérő rendezvényei közül 2019-ben kiemelkedik a SIAL Innovation innovációs fórum, a Top Chef szakácsok versenye, a La Cuisine by SIAL gasztro látványszínpad és május 16-án a Sanghaji Kelet Gyöngye toronyban megnyíló magyar gasztronómiai fesztivál és képkiállítás, amelyet az épület tetején található forgó étteremben magyar fogások színesítenek. Erre a programra a Magyar Hungarikumok és Nemzeti Értékek Szövetsége delegálja a séfeket.
A SIAL China kiállításhoz kapcsolódóan, május 17-én, Kína egyik legnagyobb gazdasági konglomerátuma, a Greenland csoport és a Sanghaji Főkonzulátus üzleti fórumot és partnertalálkozót szervez a V4 országok élelmiszeripari vállalkozásai részére, ahol a magyaros műsort is az AMC szervezi – tájékoztatott a magyar agrármarketink szervezet.