Új gyártóüzemet épít székhelyén a Pick Szeged Zrt.

Agro Napló
Új gyárat épít a Pick Szeged Zrt. – jelentette be a Pick márka fennállásának 150. évfordulója alkalmából rendezett sajtótájékoztatón Sutka László megbízott vezérigazgató.

Az MTI közlése alapján a vállalat vezetője elmondta: a jelenleg tervezés alatt álló új készítményüzemet az M43-as autópálya 5-ös út találkozásánál lévő 100 hektáros fejlesztési területen építik fel. A beruházás eredményeként 30 százalékkal növelik a nemespenészes szárazáruk, köztük a kezdetek óta az eredeti receptúra szerint készülő téliszalámi értékesíthető mennyiségét. Az új üzem elsősorban az export bővítését teszi lehetővé – jegyezte meg a vezérigazgató.

A társaság csaknem egy évtizede, 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a tavaly 266 milliárd forintos forgalmat elérő Bonafarm csoport tagja. A Pick Szeged Zrt. 63 milliárd forintos forgalmával a csoport legnagyobb forgalmú tagja, 2100 alkalmazottjával pedig legnagyobb munkaadója. A cégcsoport 8600 munkavállalót foglalkoztat.

A vállalat tavaly 63,163 milliárd forint árbevételt ért el - a nyilvánosan hozzáférhető beszámoló szerint -, szemben az előző évi 66,392 milliárd forinttal. A múlt évben a belföldi értékesítés nettó árbevétele 46,721 milliárd forintra nőtt, az előző évi 46,087 milliárd forintról. Az exportbevétel viszont csökkent 2018-ban - a 2017-es 20,3 milliárd forintról - 16,442 milliárd forintra. A társaság üzemi eredménye ugyanakkor 5,454 milliárd forint volt 2018-ban, közel háromszorosa az előző évi 1,858 milliárd forintnak.   

A vezérigazgató hozzáfűzte: a cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő. Ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalat legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi, értékben a felét jelenti a bevételeknek – mondta el Sutka László.

A magyar piacon a márkatermékek között 15 százalékos részesedésével a legnagyobb szereplő a Pick Szeged Zrt. A forgalom 25 százaléka export, a legfontosabb külföldi piac Németország, ahol saját disztribúciós cégen keresztül végzi az értékesítést a cég. A társaság termékeit 35 országba exportálják.

Sutka László arról is beszélt, hogy Pick Márk 1869-ben 26 évesen váltotta ki iparengedélyét elsősorban búza- és paprikakereskedelemmel foglalkozott, saját paprikamalma is volt, de már ekkor is készített szalámit. Dél-Olaszországban ismerte meg a szalámi készítést, de a receptúrát a magyar alapanyagokhoz és ízléshez igazította. 1883-ban a vállalkozás fő profilja már a szalámi készítés volt.  A jelentős fejlődés Pick Márk fiai idejében történt. Az 1930-as években elsőként alkalmazták az ipari hűtéstechnológiát az országban, ami lehetővé tette az egész éves gyártást, megsokszorozva ezzel a termelés mennyiségét. A szocialista tervgazdaság idején is töretlenül fejlődött az üzem, fontos exporttermék volt a téliszalámi. Az egyik fontos beruházás volt 1970-76 között az új gyártelep kialakítása. A rendszerváltást követően a cég privatizációja példaértékűen történt meg, vállalatcsoport jött létre a széthulló magyar élelmiszeripar elemeiből - mondta a vezérigazgató. Hozzátéve: a téliszalámi 150 éve az eredeti receptúra szerint készül. A hagyományokat a szalámimesterek örökítik generációról generációra. Jelenleg ezt a munkát Függ István végzi, aki 43 éve a cég munkatársa.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!