Innovatív élelmiszerekkel hódítja meg Észak-Amerikát az AMC

Agro Napló
Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food Show-n jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum (AMC) június 23-25. között – közölte a marketing cég az Agro Naplóval.

Az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében. A magyar kiállítók többek között mézeket, mézes drazsékat, szalámikat, tejízesítő szívószálakat, egy különleges eljárással készített sajt snac-et, továbbá különböző innovatív édességeket, valamint borokat ajánlanak a szakmai látogatóknak.

Az árumustra a szektor innovatív megoldásaira és termékeire fókuszál. Ezért interaktív szakmai programokat, bemutatókat és kerekasztal beszélgetéseket szerveznek az érdeklődőknek. A kiállításon a szervezők tematikus standokat is építettek, ilyen például „a jövő boltja", vagy az „inkubátor település” (incubator village), valamint számos új termék és élelmiszeripari innováció is megjelenik. Tavaly Magyarország 5 kiállítóval volt jelen a kiállításon, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) szervezésében. Idén az Agrármarketing Centrum szervez közösségi megjelenést mintegy 65 négyzetméteres területen, vegyes profillal.

A kiállításon részt vesz Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes is. Az Agrármarketing Centrum standját Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, Pásztor István, Magyarország New York-i főkonzulja, Nobilis Márton, az Agrárminisztérium kabinetfőnöke és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.

Ondré Péter elmondta: „Magyarország az utóbbi években szignifikánsan erősíteni tudta a tengeren túli országokkal folytatott külkereskedelemi kapcsolatait. A 2012.es adatokhoz képest 2018-ra az amerikai kontinenssel folytatott külkereskedelmi termékforgalom volumene jelentős mértékben - 35 százalékkal – nőtt. Az Amerikai Egyesült Államok így Magyarország tizenegyedik legfontosabb exportpartnerévé lépett elő. A komoly kiviteli többlet nem csak Magyarország, hanem az egész Európai Unió esetében szembetűnő” – jegyezte meg az ügyvezető.

Az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok tekintetében a tízedik legfontosabb magyar exportterméknek az agrár- élelmiszeripari termékek számítanak. Ezek élén a zöldség- és gyümölcslé készítmények kivitele áll, ezen belül az almalé készítmények forgalma meghatározó, de a minőségi magyar bor, a húskészítmények és a kiváló magyar méz iránt is jelentős és igényes kereslet mutatkozik az amerikai piacon.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?