A statisztikai adatok azt mutatják - tájékoztatta az Agro Naplót a Nébih -, hogy Magyarországon évente mintegy 6 kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dobnak ki az emberek fejenként, gyakran csak esztétikai okokból. Ezt a felesleges pazarlást szeretné csökkenteni most a Nébih, a napokban elindított új, szemléletformáló kampányával.
A Nébih „Vegyél számba!” kampánya hármas célt kíván elérni, fel szeretné hívni a magyar vásárlók figyelmét arra, hogy nem csak a legfrissebb, legszabályosabb, legesztétikusabb zöldség és gyümölcs tápláló; továbbá a zöldségek és gyümölcsök fogyaszthatósági ideje meghosszabbítható a megfelelő élelmiszerbolti, illetve otthoni tárolással; emellett érdemes a hazai termékeket vásárolni, mert azok garantáltan frissek, frissességük „kevésbé időhöz kötött”.
A kampány ismertető anyagaival elsősorban a Nébih Maradék Nélkül élelmiszerpazarlás elleni programjának felületein (web, social media, youtube) találkozhatnak az érdeklődők. Emellett a hivatal saját csatornáin és egyéb tematikus oldalain is megjelennek majd a praktikus tudnivalók. A jövőben pedig a programhoz kapcsolódó rendezvényekre is számíthatnak a vásárlók.
A „Vegyél számba!” kampány eddigi anyagait a maradeknelkul.hu/vegyel-szamba/ honlapon olvashatják az érdeklődők – tartalmazza a tájékoztatás.