40.000 db CLAAS JAGUAR készült eddig
A CLAAS idén februárban a párizsi SIMA kiállításon ünnepelte 40.000. elkészült CLAAS JAGUAR szecskázóját egy MAN motoros JAGUAR 980 TERRA TRAC modellt, amelyre egy nagymacska stilizált ábráját festették fel. A CLAAS 1973-tól gyártja a magajáró JAGUAR szecskázóit, azóta a motorteljesítményük megtizenkétszereződött, az áteresztőképességük pedig megtízszereződött. A JAGUAR szecskázócsalád a CLAAS egyik legsikeresebb terméke, évek óta piacvezető vele a multinacionális családi tulajdonú nagyvállalat. A világ minden régiójában lehet vele találkozni. Jelenleg két teljesítménylépcsőben és felszereltséggel készül. A CLAAS JAGUAR 800-as család négy modellje (840/850/860 és 870) 408 és 565 LE közötti teljesítményű Mercedes-Benz OMLA hathengeres, soros motorokkal készül, a JAGUAR 900-as család hat tagja közül négy modellben (930/940/950 és 960) 462 és 626 LE közötti 6 hengeres soros elrendezésű Mercedes-Benz OMLA motorok, további két modellben (970-es és 980-as) pedig 8 és 12 hengeres, 775 ill. 884 LE-s MAN motorok találhatók. A 800-as modellekben V-Classic szecskázódob, míg a 900-as modellekben nagyobb áteresztőképességű V-Max szecskázódob található, és a behordószerkezetük COMFORT CUT fokozatmentes szecskahossz állítással is rendelkezik. A MULTI CROP CRACKER szemroppantó és zúzóhengerválaszték mindkét családnál ugyanaz (5 féle). A gépkezelőt támogató rendszerek (automatikus kormányzás, takarmányrend szkenner, toronyvezérlés, pótkocsi töltés vezérlés, TELEMATICS kommunikáció stb.) mindkét családnál egyformán elérhetők.
Új MF 7700S szériájú traktorok a Massey Fergusontól
A franciaországi törzsgyárban Beauvais-ban kifejlesztett és gyártott új MF 7700S traktorszéria az idei SIMA kiállításon mutatkozott be Párizsban. A szériát három új a 165 LE-s MF 7716 S, a 175 LE-s MF 7718S és a 190LE-s MF 7719S modell alkotja. A traktorokban 6 hengeres 6,6 literes, 24 szelepes turbófeltöltős elektronikus (SISU Tronic) vezérlésű, Stage V normás AGCO POWER motorok találhatók. A motorok a névleges teljesítményükön túl EPM-mel (EnginePower Management) plusz 20-30 LE maximális teljesítmények leadására képesek. A traktorokba Semi PowerShift (fél powershift-terhelés alatt is kapcsolható) Dyna 6 sebességváltó kerül beépítésre, Super-Eco gazdaságos fokozatokkal. Ez utóbbiak 1500 f/min motorfordulatnál 40 km/h, 1800 f/min motorfordulatnál pedig 50 km/h maximális sebességet tesznek lehetővé szállítási üzemmódban. A traktorok hátsó tengelyeire 1,95 m átmérőjű kerekek kerülnek felszerelésre, a jobb vontatási hatásfok elérése érdekében. A magas komfortú, ergonomikus vezetőfülkékben ISOBUS 3 kompatibilis Datatronic 5 Touchscreen terminal kapott helyet.
RSM 3000-es csuklós kormányzású nagytraktor széria a Rosztszelmastól
A Don melletti Rosztovban gyárakkal rendelkező Rosztszelmas, amely a kanadai Buhler cég és a Versatile traktormárka többségi tulajdonosa is, a Versatile csuklós kormányzású nagytraktorok fő darabjaiból Oroszországban szerel össze RSM 3000-es szériájú traktorokat, a nagy (5000 db/év) sorozatban gyártott gabonakombájnok mellett. Az RSM traktorok az orosz piacra készülnek a kombájnjaikat pedig több európai országban és a tengerentúlon is forgalmazzák. A magánszemélyek tulajdonában lévő Rosztszelmas az RSM 3000 szériájú traktorait 440 és 583 LE közötti névleges és 466 és 628 LE közötti maximális teljesítménnyel gyártja. A traktorokba Cummins QSX-15 típusú hathengeres motorokat építenek be, amelyek 1400 f/min fordulatszámon 1.992-2,542 Nm nyomaték leadására képesek. A traktorokban található Caterpillar gyártmányú Powershift sebességváltók 16/4 sebességfokozatba kapcsolhatók és 40 km/h max. sebességre képesek. A traktorok hidraulikusrendszerét 208 l/min teljesítményű CCLS, szivattyú szolgálja ki, a hátsó függesztő szerkezetük 8.400 kg-mal terhelhető. A hátsó TLT-jük 1000 f/min fordulatszámú. A komfortos vezetőfülkéjükben Agrotronic műholdas kommunikáció, telemetrikus vezeték nélküli adatátvitel, tablet és okos telefonon kapcsolat is található. A traktorok 80 %-a Versatile Kanadában gyártott, 20%-a pedig Rosztov-ban készülő, részegységekből épül fel.
Traction 2019/Mai-JunÚj traktordizájnok az AGCO-tól
Az AGCO Konszern szerződést kötött a német Porsche Design GmbH-val, az egyes traktormárkáinál (Challenger, Fendt, Massey Ferguson, Valtra) mintegy 10 éve használt dizájnok és formák megújításáról. Követelményként határozták meg az irodának, hogy márkadizájnok analízise után két fő irányt kövessenek az új formák. Az egyik a platformstratégia, azaz a külcsín érzékeltesse a közös platformra épülő egyes márkák összetartozását. A másik definiálja a különböző márkák identifikálását, hangsúlyozza ki és támassza alá, azok egyéni és konstrukciótörténeti sajátosságait, ill. a márkák piaci versenyelőnyeit is. A Porsche Design által bemutatott formatervek az elegánsabb lekerekített formákat követik, megőrizve az egyes márkák által már korábban bevezetett színkombinációkat.
Traction 2019/Mai-JunRekord árbevétel 2018-ban a WackerNeuson/Kramer/Weidemann-nál
A német-osztrák Wacker Neuson rakodógépgyártó konszern, amelyhez a Kramer és Weidemann márkák is tartoznak, tavaly 1.706 millió eurós rekord árbevételt könyvelhetett el, ez 11%-kal haladta meg az előző évit. Ezen belül a Kramer és Weidemann teleszkópos- és kompakt homlokrakodók eladásából származó bevétel az összes árbevételének 15%-át tette ki. Ez 256 millió eurónak felelt meg, amely 7,5%-kal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. A konszern árbevételének 73,2%-a származott az európai piacokról és 23,3%-a az amerikai kontinensről, amely 397,8 millió eurót tett ki. Ez utóbbi régióban 11,3%-kal bővültek az eladások 2018-ban. különösen Kanadában nőtt a kereslet a gépeik iránt, ahol tavaly a Weidemann eladásokkal értek el sikereket. Mivel Dél-Amerikában jelentősen csökkent a kereslet a rakodóik iránt, így bezárták a brazíliai összeszerelő üzemüket, ugyanakkor a sanghaji gyárukban növelték a termelést. A konszern vezérigazgatója szerint 2022-re a WackerNeuson Group el kívánja érni a 2 Mrd eurós árbevétel szintet.
Eilbote 2019Exkluzív limitált szériájú Deutz-Fahr WARRIOR traktorok igényes vevőknek
A Deutz-Fahr fekete színre fényezett (a megszokott zölddel szemben) két – Deutz Fahr 7250 TTV WARRIOR és a Deutz-Fahr 9340 TTV WARRIOR – extra felszereltségű traktorát kínálja az igényes vevőinek. A traktorok CommonRail rendszerű, 1600 bar befecskendezési nyomáson dolgozó korszerű Deutz motorokkal, ZF S-Matic fokozat nélküli TTV sebességváltóval, Bosch hidraulikával, LED fénytechnikával, nagyobb kényelmet nyújtó fülkebelsővel és a precíziós gazdálkodáshoz szükséges Agrosky/TopCon műholdvevő elektronikával, ISOBUS munkagépkommunikációval rendelkeznek. Az egyik modell az idei AGROmashEXPO-n is kiállított Deutz-Fahr 7250 TTV WARRIOR traktor, amelyben egy energiatakarékos hathengeres, 24 szelepes 246 LE-s, SCR katalizátoros Deutz TCD 6.1 L06 motorszív dobog. A fokozat nélküli TTV sebességváltója 0,2 és 60 km/h közötti sebességtartományban használható. Négyfokozatú TLT-vel, 120/160 l/min teljesítményű hidraulika szivattyúval és 10.000 kg emelőképességű hátsó függesztő szerkezettel rendelkezik. Új Maxi Vision 2 vezetőfülkében, kényelmesebb ülés, 12 collos monitor és új, áttervezett, jobbkaros, joystickos kezelőpult teszi könnyebbé a traktor kezelését. A maxi exkluzív modell a Deutz-Fahr 9340 TTV WARRIOR, amely hathengeres 336 LE-s Deutz TTCD 7.8 L06 motorral és TTV (ZF TMT 32) fokozat nélküli sebességváltóval készül. A traktor maximális sebessége 60 km/h. A TLT-je háromfokozatú, a hidraulikus rendszerét 210 l/min teljesítményű szivattyú szolgálja ki, a hátsó függesztő szerkezete 12.000 kg-mal terhelhető. Új MaxiVision 2 vezetőfülkéjében ISOBUS, iMonitor 2.0, 12 collos képernyő és fedélzeti elektronika található, amely a precíziós gazdálkodás legtöbb követelményeit teljesíti. A traktorok állítható mellső tengelyrugózással és elegáns Guigiaro dizájnnal rendelkeznek.
Dr. Hajdú József