A tájékoztatás szerint a szeptember 26-29. között, a Hungexpo területén zajló halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány keretében nem csak a közönséget szolgálják ki finom falatokkal, azaz ínycsiklandó halételekkel, hanem szakmai előadásokkal is készültek a halászati ágazat képviselői az érdeklődők számára. Így például húszezer literes óriás akváriummal, látványkonyhával és kóstoltatásokkal és érdekes információkkal várja a „Kapj rá!” standjához látogatókat
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló, 2023-ig tartó „Kapj rá!” kampánynak az elsődleges célja a hazai halfogyasztás növelése. Az AMC ennek a kampánynak a keretében rendezvényes és média-megjelenésekkel, az új „Kapj rá!” mobil applikációval, illetve az online és a közösségi média adta eszközökkel népszerűsíti a halat és a halfogyasztást. Magyarország legnagyobb agrárágazati eseményén, az OMÉK-on a „Kapj rá!” kétszáz négyzetméteren, az „A” pavilonjában várja a látogatókat.
„A Kapj rá! kampány idei megjelenéseinek legjelentősebb állomása az OMÉK, hiszen itt érheti el kampány egyszerre a legtöbb érdeklődőt. Tudvalevő ugyanis, hogy halfogyasztásban európai szinten mi magyarok sereghajtók vagyunk, mindössze 6 kilogramm az éves halfogyasztásunk. A kampány egyik kulcsfontosságú eleme, hogy olyan halételek receptjeit ajánlja a fogyasztók figyelmébe, amelyek könnyen elkészíthetők, egészségesek és változatosak is” – érvelt el Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
Hozzátette: „naponta kétszer a látványkonyhában olyan fogásokat kínálunk a látogatóknak, mint a roston sült süllőfilé halászlé mártással, a harcsaropogós kapros-fokhagymás tejföllel, vagy a bőrén sült fogasfilé bakonyi mártással. A recepteket természetesen különböző kiadványok formájában is elvihetik magukkal az érdeklődők és kipróbálhatják otthon is.”
Ondré Péter nemcsak a standmegjelenésről, hanem a néhány hete piacra dobott „Kapj rá!” applikációról is beszélt. „A rendezvényes jelenléten túl fontos előrelépés volt a kampány szempontjából, hogy elkészült a „Kapj rá!” mobil applikáció, amely játékos formában, kvízkérdésekkel és ismeretterjesztő tartalmakkal kelti fel az érdeklődést a halfogyasztás iránt, még a fiatalabb korosztály számára is” – mondta.
Ondré Péter (Agrármarketing Centrum)Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja, a MA-HAL szóvivője néhány, a szakmai és a nagyközönség számára is érdekes programra hívta fel a standhoz ellátogatók figyelmét.
Közölte: „már a két évvel ezelőtti eseményen is nagy sikert aratott a húszezer literes óriás akvárium, ahol a Magyarországon fellelhető édesvízi halakat ismerhetik meg a látogatók. Az OMÉK a halászati szakma számára is kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a standon számos előadásra várjuk az ágazat képviselőit. Szó lesz többek között a „Kapj rá!” kampány eredményeiről, a hazai haltermelés alakulásáról, a tógazdálkodásról, a halfogyasztás növelésének lehetőségeiről. A standon fotó- és eszközkiállítást is megnézhetnek az odalátogatók a halgazdálkodás és a halászat mindennapjaiból” – sorolta a programokat a szóvivő.
A 2014-2020-as uniós pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12 százalékkal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16,2 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére – olvasható a tájékoztatásban.