Nyitott a Spar az együttműködésre a hazai élelmiszer-előállítókkal

Agro Napló
Már most is jelentős, de szervezettséggel tovább növelhető a hazai élelmiszerek aránya a kiskereskedelmi láncok üzleteiben, többek között erről is egyeztetett a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Spar vezetőivel.

A NAK a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. vezetőivel egyeztetett, alapvetően a friss zöldség-gyümölcs, tejtermék, a baromfi, a hús termékkörökre fókuszálva.

„A célkitűzés, hogy mindazon friss és feldolgozott élelmiszerekből, melyekből a magyar élelmiszergazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő, az üzletek polcain elsősorban azok legyenek megtalálhatóak. A koronavírus hatványozottan rámutatott, mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése. Törekvésünk, hogy hatékonyabbá váljanak a hazai előállítók piaci értékesítési lehetőségei, a jelenleginél is jobban előtérbe kerüljenek” – hangsúlyozta Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

„A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek. A kertészeti ágazat jelenleg a potenciálja 30 százalékát termeli csak meg, cél ennek jelentős emelése. Fontos figyelni arra is, hogy a hazai áruk megjelenésekor azok időben váltsák az import terményeket” – emelte ki Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.

„A Spar Magyarország és a NAK között hosszú évek óta kiváló a viszony. Partnerségünk alapja a bizalom, mely megannyi közös, a magyar agráriumot támogató aktivitásban öltött testet az elmúlt időszakban. Támogatói voltunk a Magyarok Kenyere programnak, partnerként részt vettünk a magyar föld legjavát népszerűsítő dinnye, alma és gomba fogyasztását ösztönző kampányokban és tagjai vagyunk a NAK által indított szakmai-operatív munkacsoportoknak is, melyek által együtt tudjuk formálni a jövőt, középpontban tartva a magyar gazdák érdekeit. A SPAR közel harmincéves hazai működése során sokat tett a hazai beszállítók sikeréért. Jelen pillanatban 90% feletti arányban szerezzük be itthon a polcainkra kerülő élelmiszer termékeket, melyre nagyon büszkék vagyunk. Azonban sok munka áll még előttünk, melynek kulcsa a kiegyensúlyozott együttműködés” – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.

Az agrárkamara folyamatosan egyeztet a kiskereskedelmi áruházláncokkal, ennek volt újabb mérföldköve a hazánkban több mint 500 üzlettel rendelkező, mintegy 13 ezer dolgozót foglalkoztató Spar vezetőivel való személyes konzultáció. Az áruházlánc a jövőben nyitott arra, hogy különféle termékcsoportokkal kapcsolatban – együttműködve az agrárkamarával – termelői-előállítói fórumokat tartson.

A már meglévő és a potenciális beszállítók, a megrendelő és a fogyasztók számára is jelentős árbeli és minőségi, szervezési előnyökkel járhat a rövid ellátási láncban együttműködés, a minél közvetlenebb kapcsolat. Ahogy a termeltetési megállapodások tervezhetőbbé, hatékonyabbá tehetik a munkát: az áruházláncok egyenletes, meghatározott minőséget várnak el, amihez kiszámíthatóságot és biztos piacot kínálnak. Fontos az ellenőrzött, auditálható forrásból származó, jó minőségű áru, valamint az, hogy a lehető legfrissebben jussanak el a termékek a vásárlókhoz – olvasható az összegzésben.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?