3,5 milliárdos kampány indul a magyar borok népszerűsítésére

Agro Napló
A hazai piac kiemelten fontos a magyar borágazat számára, ezért a hazai borászatoknak szükségük van a tudatos magyar borfogyasztókra – közölte a szaktárca az Agro Naplóval. Ezért magyar borokat népszerűsítő programot indít a kormány 3,5 milliárd forint értékben.
 Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária/AM

 

A Magyarországon előállított bor 70-80 százaléka belföldön talál vevőre, ezért az Agrárminisztérium (AM) támogat minden, a magyar borokat népszerűsítő és a fogyasztók közötti ismertségét növelő akciót - mondta az AM mezőgazdaságért felelős államtitkára Budaörsön.

Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján arról beszélt, hogy az elmúlt évtizedben 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg a  támogatásoknak köszönhetően. Így a kiváló minőségű borhoz szükséges jó alapanyag is biztosítható volt. A minőségi magyar borkészítés további erősítése érdekében pedig a mostani Vidékfejlesztési Programban (VP) 35 milliárd forintnyi támogatásról született már döntés a borászatok technológiai megújítását szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódóan. Emellett további 10 milliárd forint értékű támogatás vár még elbírálásra.

 Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária/AM

Az államtitkár elmondta: a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) megalkotta a magyar borhoz kapcsolódó arculatot, amelynek egységességét a következő időszakban a szakmával közösen szeretnék megvalósítani, hogy az a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon.

A mindössze 65 ezer hektárnyi magyarországi szőlőültetvényen 6 borrégió, 22 borvidék és a 36 földrajzi eredetet tükröző védett bornév osztozik, ami példátlan nagy változatosságot és sokszínűséget jelent. Ezt az értéket ugyanakkor a piaccal el kell ismertetni, hogy a magyar borok hírnevét és árát is tovább lehessen növelni, az egyre magasabb szintű fogyasztói igényekhez igazítva. Ebben jelenthet segítséget a borágazat eredetvédelmi rendszerének megújítása - fűzte hozzá az államtitkár.

Feldman Zsolt a hazai fogyasztás ösztönzése mellett fontosnak tartotta a magyar bor exportpiacainak további erősítését is. Ezt szolgálja a hamarosan induló bormarketing támogatási program, amelynek keretében bortermelők, vagy az azokat tömörítő szervezetek mintegy 3,5 milliárd forintra pályázhatnak majd.

Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról szólt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette: ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban, 120 borászattal és feltörekvő pincészettel van kapcsolatuk. A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható az áruházláncban – közölte.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!