Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a pódiumbeszélgetésen kiemelte: kis üzemben, vállalkozási formában a fiataloknak is azokban az alternatív termékpályákban érdemes gondolkodniuk, amelyek magas hozzáadott értékű, kiváló minőségű kézműves termékeket állítanak elő.
A szakemberek szerint ugyanis mind bel-, mind pedig külföldön erre van leginkább – megfelelő vásárlóerővel bíró – fogyasztói igény. Elhangzott: egyre nagyobb a kereslet az egészségtudatos táplálkozás jegyében készített, GMO-mentes és egyéb allergénektől mentes, bio. valamint organikus ételek iránt, mivel a fokozódó versenyben a magas hozzáadott értékű termékkínálat tud legjobban érvényesülni.
Egy sikeres vállalkozás elindításához érdemes a fiataloknak olyan tevékenységet választaniuk, amit szívesen csinálnak, szeretnek és ami iránt érdeklődnek, mert annak a munkának lehet sikeres jövője, amiben hosszú távon is láthatóak a kihívások – mondta Ondré Péter.
Az AMC vezetője a „Zöldellő lehetőségek erdőn, mezőn” című pódiumbeszélgetésen arról is beszélt, hogy az agrárium és az élelmiszer ágazat akkor tudja az új technológiákat a hatékonyság szolgálatába állítani, ha meghódítja az ifjú IT szakembereket is, mert az emberi erőforrás az okos eszközök üzemeltetéshez és a technológiai fejlődésekhez egyaránt nélkülözhetetlen.
Nem csoda, hogy az élelmiszerágazatban és a mezőgazdaságban napról napra gyarapodnak a trendi, megbecsült és a jó életminőséget biztosító, vállalható szakmák – hangoztatta Ondré Péter, hozzátéve: mindazok, akik az agráriumot választják, biztosak lehetnek abban, hogy a munkájukra mindig igény lesz, mert ennie mindenkinek kell és a Föld lakossága az előrejelzések szerint 2056-ban már elérheti a 10 milliárdot.
A szakember ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy elengedhetetlen az elosztások metódusának és a logisztikai terület innovációjának fejlesztése is, hiszen miközben több mint 838 millió alultáplált ember él a Földön, a túlsúllyal küzdő emberek száma meghaladja a 2,4 milliárdot, ami a bolygó közel 7,8 milliárdos lakosságának több mint negyede.
Az kormányzati erdősítési törekvések, a fiatal vállalkozókat ösztönző és az öntözés elterjesztését célzó támogatások, jogi módosítások, továbbá a táplálkozás tudatosabbá válását segítő közösségi marketing és kommunikációs kampányok hozzájárulnak környezetünk megőrzéséhez, és a fentartható élelmiszerellátáshoz is – jelezte a cégvezető.
A terméshozamok növekedése a jövőben tízmilliárdos növekményt hozhat a mezőgazdaság számára, amely még több magyar család megélhetéséhez teremthet biztos alapot – tette hozzá az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. Emlékeztetett, hogy az AMC a fiatalok megszólítására a 79. OMÉK-on szervezett „Az agrárium Téged vár!” című konferenciáját követően és a 2018-as év fiatalokat megszólító eseményei mellett november 27-én, Szekszárdon szervezi meg pályaorientációs agrárszakmai délutánját előadásokkal, kerekasztal beszélgetéssel színesítve – a jubileumát ünneplő Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiummal együttműködésben.