A négy hónapos kampány elsődleges célja: az edukációs tartalmak közvetítése, és az, hogy a fiatalabb generációk figyelmét is ráirányítsa az élelmiszerlánc-biztonság fontosságára. A program során az ingyenesen letölthető matricacsomagon túl a felhasználók egy rövid, de izgalmas nyomozás erejéig Nébih ellenőrré is válhatnak.
A Viber főként a fiatalabb generációk körében népszerű platform, így ideális felület a sajátos médiafogyasztási szokások miatt legnehezebben elérhető korosztály megszólítására. E lehetőséget szeretné kiaknázni május 11-én indított kampányával a Nébih, hogy ezzel is ráirányítsa a figyelmet az élelmiszerlánc-biztonság fontosságára.
A Viberen elérhető matricák a felhasználók körében rendkívül népszerűek, hisz sokszor kifejezőbbek egy-egy szónál vagy mondatnál. Világszerte a több mint egymilliárd Viber-felhasználó 30 százaléka napi szinten legalább egy matricát küld el. Épp ezért a Nébih is egy ingyenesen letölthető, fiatalos, trendi matricacsomaggal jelent meg az alkalmazásban. A hivatal matricacsomagjában 20 matrica közül válogathatnak a felhasználók, így téve személyesebbé, színesebbé beszélgetéseiket. A matricákon, valamint azok témáiban megjelennek a Nébih szemléletformáló kampányai is, az Ételt csak okosan!, a Szupermenta, a Szabad a gazdi és a Maradék nélkül.
A letöltéssel a felhasználók automatikusan feliratkoznak a hivatal chatbotjára is, amelyen keresztül a Nébih egy szórakoztató, élelmiszerbiztonsági tanácsokat közvetítő játékra invitálja őket. Egy rövid, de izgalmas nyomozás erejéig tehát most bárki Nébih-ellenőrré válhat!
A Viber tájékoztatása szerint a Nébih az első olyan állami hivatal, amely erre a felületre lép. A cég a későbbiekben a Nébih példáján szeretné bemutatni, hogyan tud egy állami szervezet edukációs tartalmakat nagy tömegekhez eljuttatni trendi és egyben személyes formában. A matricacsomag és vele együtt a chatbot négy hónapig ingyenesen elérhető a Viber matricaáruházában – tájékoztat az ismertető.