A tájékoztatás szerint a videó Győrffy Balázs NAK-elnök Facebook-oldalán és Youtube-csatornáján érhető el, illetve meghallgatható a Soundcloudon és a Spotify-on.
A beszélgetés során többek között elhangzott, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség 2014-ben alakult, kizárólag magyar tulajdonú kereskedelmi vállalkozások a tagjai, a hazai kereskedők érdekvédelmi szervezete.
A beszélgetés két résztvevője egyetértett abban, hogy a koronavírus-járvány megváltoztatta a fogyasztók viselkedését. Az emberek – főleg a tavaszi hullám idején – kerülték a bevásárlóközpontokat. Mindez pedig sok lehetőséget adott és ad a lakóhelyekhez közeli hazai kereskedelemnek. A kisebb boltok új vevőkörrel bővültek, de igyekezniük kellett őket megfelelő színvonalon kiszolgálni és megtartani – hívták fel a figyelmet.
Emellett szóba került az is: a kistelepüléseken működő boltok fennmaradásának egyik záloga, hogy azok reagálni tudjanak a vásárlói igényekre és azok változásaira. Lehetőséget adhat a fennmaradásra, megerősödésre a tevékenységi kör bővítése: például, ha kihasználnák az online kereskedelem erősödését, és futárszolgálatok átvevő pontjaként is üzemelnének: a vásárlók a csomag átvételét összekötnék a bevásárlással.
A kistelepülési boltok infrastruktúrájának fejlesztéséhez állami szerepvállalás szükséges, ugyanis a beruházások – az itt jellemző árbevétel mellett – nehezen, vagy egyáltalán nem térülnek meg – hívták fel a figyelmet.
A járvány hatásai között említették meg még azt, hogy nőtt a bizalom a hazai termékek iránt, ezt a hullámot érdemes lenne meglovagolni. Ehhez azonban a védjegyek terén is átláthatóságra lenne szükség.
Idén novemberben érzékelhető volt némi árbevétel-növekedés a belföldi kereskedelem szereplőinél, az azonban egyelőre még nem látható, hogy korábban elmaradt vásárlásaikat pótolják a fogyasztók, vagy a koronavírus-járvány okozta bizonytalanság miatt a megszokottnál korábban kezdődött el a karácsonyi bevásárlási szezon – állapították meg a podcast-beszélgetés résztvevői.