A Terméktanács ugyan 17 éve kisebb nagyobb megszakításokkal végez általános iskolás gyermekek és pedagógusaik számára oktató, ismeretterjesztő tevekénységet, azonban 2/2015. (II. 6.) FM rendelet alapján működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével az elmúlt időszakban jóval látványosabb és élménydúsabb kiállítással járhattuk az országot. A 2017/2018-as tanévben már egy ikonikus kék tejkamion gurult be az iskolák parkolójába, majd a következő tanévben további élményekkel bővített újabb eszközparkkal találkozhattak a gyermekek.
A mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, így sokuknak szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás. A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében dietetikus szakember ismeretterjesztő előadása keretében - öt élményállomáson keresztül - járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a tejelőállítás és fogyasztás teljes folyamatával.
A „Van itthon tej” című kiállítás eszközparkja a mai kor gyermekének igényei alapján összeállított modern, izgalmas és érdekes állomásokkal került kialakításra. Az élménypontok között szerepel egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyermekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, melynek során megtudhatják milyen szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben. Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával, szimbolizálva a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltok polcáig.
A veszélyhelyzet kihirdetése miatt az edukációs roadshow-t március 13-án felfüggesztették, majd a számos óvintézkedésekkel kiegészített szeptemberi az iskolai oktatás újraindítását követően – az iskolák vezetésének bizonytalansága miatt – november 13-án ismételten leállották kényszerűségből. Elmondható azonban, hogy az idei év rendhagyó és nehézségekkel teli időszaka ellenére is sikerrel zárult a program, amit az iskolák részéről számtalan pozitív visszajelzés igazol.
Az elmúlt, közel négy év során a terméktanács törekedett arra, hogy a kiállítás az ország minél több pontjára jusson el. A program 2017-2020. között 117 magyarországi település 204 iskolájában és 25 áruházlánc parkolójában jelent meg, egy-egy településen jellemzően több napig tartózkodva, melynek köszönhetően – csak az iskolákban mostanáig több mint 35 ezer gyermek és pedagógusaik számára nyílt lehetőség megismerni a tej és tejtermékek pozitív élettani hatásait – tartalmazza a szakmaközi szervezet tájékoztatása.