Az indoklás szerint erre azért van szükség, hogy a napi működés során a lehető legminimálisabbra legyen csökkenthetők a koronavírus-járvány terjedésének feltételei, mérsékelve a személyes ügyféltalálkozások számát, így is óvva mintegy 400 ezer kamarai tag, valamint munkavállalói egészségét.
A NAK március 8-ától a mintegy 600 fős, országos falugazdász-hálózatánál rendkívüli ügyfélfogadási rendet vezet be. A NAK kéri tagjait, hogy elsősorban elektronikus úton, e-mailben, illetve telefonon lépjenek kapcsolatba a falugazdászokkal. Amennyiben – kiemelten indokolt esetekben – elkerülhetetlen a személyes ügyintézés, a kamara kéri, hogy csak e-mailben vagy telefonon előre egyeztetett időpontban keressék fel a falugazdászokat.
A NAK ügyfélszolgálata az ugyfelszolgalat@nak.hu címen, illetve az ingyenesen hívható, a +36 80 900 365-ös zöldszámon is a tagok rendelkezésére áll.
Az agrárkamara kiemelten szem előtt tartja azt, hogy – amennyiben csökken a vírusveszély – a gazdálkodóknak fontos és a személyes ügyintézést gyakran igénylő egységeskérelem-beadási időszak kezdetekor a falugazdászok és az irodai munkatársak zökkenőmentesen és egészségesen tudják majd a támogatásigénylésben segíteni az érintett, 110 ezernél is több agrárkamarai tagot – olvasható a közleményben.