A koronavírus-járvány tavalyi kitörése után elindított „Vedd a hazait! Védd a hazait” akció folytatásaként a gyártók és kereskedők összefogásával az idén először létrejöhetett a Hazai Termékek Hónapja, aminek keretében egész augusztusban akciókkal, népszerűsítő kampányokkal ösztönözték a fogyasztókat a magyar áruk vásárlására – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a kampány eredményeit ismertető sajtótájékoztatón.
A kutatások azt mutatják, hogy a járvány hatására nőtt a hazai termékek népszerűsége, a legjobban éppen a fiatalok körében, akiknél eddig kevésbé volt fontos döntési szempont a vásárolt áruk eredete. A #veddahazait kampánnyal a Magyar Termék Nonprofit Kft. sok olyan gyártót is aktivizálni tudott, amelyek még nem voltak védjegyhasználók, de az együttműködés révén megismerhették a csatlakozás előnyeit. Ennek eredményeként 2021 végére várhatóan eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeit használó cégek száma, ami két évvel ezelőtt még csak egy távolabbi célja lehetett a szervezetnek. A védjegyhasználók között a saját területük piacvezető gyártói ugyanúgy megtalálhatók, mint kisvállalkozások.
Az egy év alatt országosan ismertté vált, önálló védjegyként is bejegyzett, a cégek által előszeretettel használt #veddahazait népszerűségéből kifejlődő Hazai Termékek Hónapja megerősíti azt a tendenciát, hogy az áruházláncok is egyre aktívabban népszerűsítik a hazai termékek vásárlását. Az augusztusi akcióban egyszerre 5 kereskedőcég vesz részt, amire korábban még nem volt példa.
A Hazai Termékek Hónapjának támogatói között van a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. is, amelynek áruházaiban augusztustól lehet kapni a „SPAR HAZAI. SZERETEM” márkájú termékeket. Heiszler Gabriella, a már 600 magyarországi üzletet működtető cég ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy SPAR HAZAI.SZERETEM néven kiváló minőségű, hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek kerülnek a boltjaik polcaira. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével is hozzájárul a fenntartható gazdálkodáshoz.
Heiszler Gabriella kiemelte: a SPAR nem csupán kampányszerűen népszerűsíti a hazai áruk vásárlását. A magyar termékek támogatási stratégiájával egy komplex programot dolgozott ki, amivel többféle módon segíti a hazai gyártókat abban, hogy SPAR beszállítókká váljanak, illetve növeljék az értékesítésüket az áruházláncnak. Ennek része a magyar kistermelők piacra jutását támogató regionális beszállítói rendszer kiépítése, és a feltörekvő cégek piaci bevezetés előtt vagy alatt álló termékeit felkaroló HungariCool akció is. A SPAR részt vesz az Irinyi Terv 35 milliárd forintos Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának megvalósításában is, ennek keretében már 30-nál több együttműködés jött létre az áruházlánc és a gyártók között.
A SPAR nemcsak kereskedőként, hanem gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtet Magyarországon. A bicskei Regnum Húsüzemben 2020-ban csaknem 300 szarvasmarhát és több mint 470 ezer félsertést dolgoztak fel, összesen csaknem 14 ezer tonna friss húst előállítva. A perbáli Regnum Húsüzemben 680 tonna saját márkás húsárut gyártottak. A kényelmi termékeket készítő üllői SPAR enjoy.convenience üzemből pedig a megnyitása óta 2,18 millió szendvics, valamint 673 tonna saláta és krém került az üzletekbe.
Foto: SPAR