Az elmúlt időszakban egyre több kanadai vállalat érdeklődik a magyar agrár-élelmiszeripari termékek, illetve a feldolgozóipari fejlesztések iránt, számos magyar élelmiszeripari vállalatot látogattak már meg. A kanadai üzleti küldöttség azon nagy cégek vezetőinek és tulajdonosainak körét képviselte, amely a magyar áruk importjának 90 százalékát szervezi hazánkból.
Az Agrárminisztérium célja: a magyar élelmiszerexport növelése, a hazai prémium termékek megismertetése távolabbi piacokon is. „Nyugat felé is nyitunk, a portfóliót a tengerentúlon egyaránt lehet bővíteni” – mondta a helyettes államtitkár, aki hozzátette: idén tavasszal új, aktívabb és kezdeményezőbb korszak kezdődött a magyar agrárdiplomáciában. Ennek legfontosabb eleme az állam hangsúlyos szerepvállalása, hídverő szerepe a magyar agrárvállalkozások és a külföldi piacok között.
A tengerentúli partnerek, köztük példul: a Concord Meats, a Con-Nois-Seur Wine Imports, a Legacy Distributors, a Tilsonburg Custom Foods, valamint az ImportRus számára elsősorban a hús, a tőkehús, a feldolgozott és füstölt hús, a mangalica, a prémium magyar borok, a delikátesz és fagyasztott termékek, a sertéshús, továbbá az egész kacsa és kacsamell, a nyúlhús, a baromfitermékek, illetve a halal élelmiszerek kanadai importja lehet elsősorban előnyös – tartalmazza az összegzés.