„A Zöldség-Gyümölcs Hős pályázat célja az, hogy ilyen példaértékű projekteket és elkötelezett embereket kutasson fel és mutasson be, mint amilyen a Gloriett Zöld Közösség program és vezetője, Petrilla Csaba” – fogalmazott köszöntőjében dr. Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Országos Kertészeti és Beszállítói Osztályának elnöke.
Hozzátette, külön öröm látni, hogy az iskolakert gondozásában a gyerekek mellett az iskola pedagógusai és a szülők is aktívan részt vesznek. Így egész családok ismerkedhetnek meg a zöldségek és gyümölcsök termelésének folyamataival, külső-belső tulajdonságaikkal, illetve fogyasztásuk pozitív hatásaival. Ez nagyon fontos, mert hazánkban az átlagos napi zöldség- és gyümölcsfogasztás nem éri el az Egészségügyi Világszervezet által ajánlott napi átlagos 40 dkg minimum értéket, valamint az éves uniós átlagtól is elmarad, különösen a 6-18 éves korosztály és a gyermeket nevelő családok tekintetében – értesült a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közleményéből az Agro Napló.
A gyerekek figyelmét Mártonffy Béla arra hívta fel az átadón, hogy az egészség megőrzésében, a betegségek elkerülésében az immunrendszernek hatalmas szerepe van, aminek optimális működését zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztásával tudják leginkább segíteni.
A zöldségek és a gyümölcsök ugyanis tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal – ráadásul nagyon finomak is.
A fővárosi sportiskolában a szülők bevonásával zöldségeskertet és gyümölcsöst alakítottak ki, amelyben a gyerekek a kerti folyamatokat sajátíthatják el, az ültetéstől a gondozáson át egészen a zöldségek, gyümölcsök leszedéséig, felhasználásáig. Az iskolakert és a környezettudatos nevelés az iskola életének egyik meghatározó eleme lett, ezért megalapították a Gloriett Zöld Közösség programot, amelynek megálmodója és egyik motorja Petrilla Csaba, az idei Zöldség-Gyümölcs Hős.
„A veteményeskert és a gyümölcsös is nagyszerű lehetőség a fővárosi gyerekek számára, hogy felfedezzék a különböző zöldségeket, gyümölcsöket, és azok legfontosabb ismérveit. A fiúk megtanulják az ásást, a kapálást, a karózást, vagyis a nehezebb kerti munkákat, míg a lányok inkább az ültetéssel foglalkoznak, vagy megismerik a zöldségek, gyümölcsök tárolhatóságát, felhasználhatóságát. A kerteknek köszönhetően diákjaink a természettudományos órákon megfoghatják, megszagolhatják, sőt meg is kóstolhatják az aktuális tananyagot: a saját maguk termelte zöldségeket és a gyümölcsöket”
– mesélte a tanár úr, aki hangsúlyozta, mindez az iskola, a kollégák és a szülők együttműködése nélkül nem valósulhatna meg.
A Zöldség-Gyümölcs Hős pályázatról
A Zöldség-Gyümölcs Hős pályázatot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) edukációs kampánya, az Európai Friss Csapat keretében hirdette meg, idén már harmadik alkalommal.
A Magyarország Zöldség-Gyümölcs Hőse címmel olyan személyek elismerése a cél, akik tevékenységükkel hozzájárulnak a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítéséhez, elkötelezetten tesznek azért, hogy minél többen megismerkedjenek a zöldségek és a gyümölcsök pozitív hatásaival, széles körű felhasználási lehetőségeivel.
(Forrás: NAK)