– A 2000 főt foglalkoztató Zetor-gyár termékeinek nagy részét külföldön értékesíti. A legfőbb kereskedelmi partnerek: az USA, Lengyel-, Ír-, Magyar-, Horvát- és Görögország, valamint Nagy- Britannia. A gyár az idei évben 5.000 db traktor legyártását tervezi, ami jól jelzi, hogy a Zetor traktorok keresett és elismert termékek az egész világon.
A tavalyi évben idehaza összesen 165 db Zetort értékesítettünk, ami azt jelenti, hogy a 25-100 LE-ig terjedő teljesítmény- kategóriában az MTZ traktorok után a Zetorokból fogyott a legtöbb. Az idei évben szeretnénk megduplázni az eladott traktorok darabszámát, amelyre az elmúlt hónapok értékesítési adatai alapján jó esély mutatkozik.
– A Zetorok mely típusait kínálják jelenleg a hazai vásárlóknak?
– A Zetor teljes típusválasztékával állunk a vásárlók rendelkezésére, így az UR I-es sorozathoz tartozó Major és Super típusokkal, melyek 45-77,5 LE-ig készülnek, ezen kívül a korábban katonai célokra „átállított” UR II-es sorozat helyettesítésére létrehozott UR III-as sorozat Forterra típusával, mely 82-113 LE-ig áll rendelkezésre. Idehaza a legkedveltebb Zetor típus a Major és a Super, ezeken belül is a 67-77,5 LE-ig terjedő kategória. Szintén nagy az érdeklődés az új, keskeny nyomtávú Superek iránt, de felfutás tapasztalható a Forterra típusból is, melynek 110 lóerő feletti változataiban az alapfelszereltséghez számos magas szintû technikai megoldás tartozik.
– Milyen mûszaki fejlesztéseket hajtott végre a közelmúltban, illetve hajt végre a jövőben a Zetor-gyár?
– A tavalyi évben a Major típus megkapta a Super típus lekerekített orrmaszkját, szebb megjelenést biztosítva ezáltal a traktoroknak.
Az idei brnói vásáron mutatkozott be a Super család két új tagja, melyek közül az egyik egy keskeny nyomtávú, szőlő és gyümölcsültetvények mûveléséhez kifejlesztett típus, míg a másik az Econom nevet viselő, kabin nélküli változat.
Bemutatásra került ezen kívül a Zetor új, továbbfejlesztett négyhengeres motorja is, amely ritkaság a maga nemében, hiszen a környezetbarát célkitûzések megvalósítása mellett a teljesítményt is sikerült 110 lóerőre növelni. Ezen motortípus sorozatgyártása már folyik és a magyarországi megrendeléseknek köszönhetően hamarosan idehaza is kapható lesz.
Végül, de nem utolsósorban bemutatkozott a két legújabb, 11441 (110 LE) és 11741 (120 LE) típusjelzésû Forterra is, melyekben a Zetor frissen kifejlesztett motorjai kaptak helyet. Ezeknek a traktoroknak a sorozatgyártása ősszel veszi kezdetét.
A fejlesztések ezzel természetesen nem fejeződnek be, a Forterra típus esetében például évente kíván a cseh gyár új, a korábbinál mindig tíz lóerővel nagyobb teljesítményû traktorral jelentkezni, végcélként a 150-160 lóerőt kitûzve maga elé.
A folyamatos fejlesztések jól mutatják, hogy a Zetor hosszú távon gondolkodik, és a '90-es évek hullámvölgyét maga mögött hagyva a világ mezőgéppiacának stabil résztvevője kíván lenni a jövőben is.
Itt szeretném a köszönetemet kifejezni azoknak a Partnereinknek, akik vásárlásaikkal bizalmat szavaztak nekünk és a gyárnak egyaránt. Ezt a bizalmat hálálja meg a Zetor akkor, amikor folytatja a hagyományosan jó ár-érték arányú traktorok előállítását. Ez az a tulajdonság, amiért a legtöbb vásárló a Zetorokat választja, hiszen kedvező áruk mellé magas felszereltség, kis fogyasztás, ugyanakkor kellő teljesítmény párosul.
Remek tulajdonságaikat az FVM Mûszaki Intézete által végzett független tesztek is bizonyították, ahol olyan híres márkákkal állták a versenyt, mint például a John Deere, és értek el szinte azonos eredményeket a 92 lóerős kategóriában.
A szántóversenyek szintén a Zetorok hírnevét öregbítik, hiszen ez idáig még nem találtak legyőzőre.
– Mire törekedtek a márkakereskedői hálózatuk kiépítésénél?
– Jelenleg öt márkakereskedővel dolgozunk együtt, akiknek a kiválasztásánál többek között fontos szempont volt, hogy saját szervizzel rendelkezzenek. A szerviz megléte a nélkülözhetetlen szolgáltatásokon felül azért fontos, mert a Partnerekkel kialakulhat egy közvetlen kapcsolat, és ahogy mondani szoktuk: „ a második traktort már a szerviz adja el”. A márkakereskedőink önálló, kizárólagos értékesítési területekkel rendelkeznek, lefedve ezáltal az ország teljes területét.
A jelenlegi márkakereskedéseinkkel, tehát a nyíregyházi Zetor-Vas Kft.-vel, a kecskeméti Sasform Kft.-vel, a pécsi K&B Gépudvarral és a komáromi Zetor-West Hungary Kft.- vel jó együttmûködést alakítottunk ki és méltó képviseletet biztosítunk a cseh márkának.
Marketing-politikánkat a Zetorok hírnevére és a szaksajtóban megjelenő tudósításokra alapozzuk. Partnereinket nem zavarjuk feleslegesen. A tavalyi évtől árkedvezményekkel egybekötött Zetor Napokat tartunk márkakereskedőinknél, lehetőséget biztosítva ezáltal a kapcsolatok kiszélesítésére.
– Teljes körû pótalkatrész-ellátást is biztosítanak vásárlóik számára?
–Kizárólagos importőri joggal rendelkezünk az eredeti gyári alkatrészek forgalmazására is, így központi alkatrészellátó bázisunk segítségével bármilyen alkatrészhez gyorsan és kifogástalan minőségben hozzájuttatjuk Partnereinket. Alkatrészeinket leginkább márkaszervizeinkben kínáljuk vásárlóinknak, de viszonteladókat is kiszolgálunk és postai utánvéttel is állunk vevőink rendelkezésére. Megkönnyíti dolgunkat a Zetor-gyár nyugati színvonalú alkatrészellátó rendszere, ami gyorssá és pontossá teszi az alkatrészek lehívását.
Az új Zetorok esetében márkaszervizeinkben 70 és 100 üzemóra között, valamint 300 és 350 üzemóra között végezzük el az ingyenes átvizsgálást. Az egy éves garancián felül két év szavatosságot is vállalunk, a kármegelőzés szabályainak betartása mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy a meghibásodások száma elenyésző.
– A Zetorokhoz gyártanak különböző munkagépeket is, ezek hazai forgalmazásával is foglalkoznak?
– Természetesen. A cseh ipar a Zetorokhoz kifejlesztett egy teljes munkagép-családot, amely a különböző homlokrakodóktól kezdve az árokásókon át a rézsükaszákig sok mindent tartalmaz. Mindezek hazai forgalmazásával is foglalkozunk.
– Készülnek-e valamilyen újdonsággal még az idei évben?
– Igen. Csehországban Zetor alkatrészek felhasználásával nemrégiben megkezdték egy új rakodógép-család gyártását, melynek hazai forgalmazását hamarosan megkezdjük, márkakereskedőink bevonásával.
Érdekességképpen említem meg, hogy cégünk egy másik, a mezőgazdasághoz ugyan nem kapcsolódó, de szintén minőségi termék, a szlovákiai poltári kristály hazai forgalmazásával is foglalkozik.
– Végül, de nem utolsósorban: hogyan halad a Zetor-gyár privatizációja?
– Jaroslav Koliba úr, a Zetor-gyár kereskedelmi igazgatója a napokban tájékoztatott arról, hogy a többlépcsős privatizációs verseny nyertese a szlovákiai HTC Holding lett, akivel várhatóan egy hónapon belül megtörténik a szerződéskötés is. A Holdingról annyit érdemes tudni, hogy jelenleg 8-10 különböző üzem van a tulajdonában, többek között repülőgép-, építőipari- és számítógépgyártással foglalkozik, évi 6 milliárd szlovák korona árbevételt elérve. Feltett szándéka, hogy folytatja a traktorgyártást a mûszaki fejlesztések továbbvitelével együtt.
– PR –