McCormick X7 - Új generáció kezdete a McCormick-nál (x)

Agro Napló
A McCormick legnagyobb traktorát már kétszer utolérte a modellfrissítés, a legutóbbi csupán egy éve, de megérett az idő hogy valami újat ajánljanak a vásárlóközönségnek. Az új X7 a kifutó X70 sorozattól nevében csupán egy 0-val tér el, de fizikai megjelenésében és műszaki tartalomban rengeteg a különbség. Első pillantásra a karakteresebb új megjelenés, és a hatalmas fülke tűnhet fel. Aki pedig közelebbről nézi körbe a gépet, teljesen átalakított, modern kezelő környezetet láthat. De haladjunk szépen sorban, mik is a változások, mik az újdonságok.

Beta-Power motor

A legújabb környezetvédelmi normáknak (Tier 4i) megfelelő Beta-Power motorok kerülnek az X.7 traktorokba 143-212 LE teljesítmény kategóriában. A motorok mind kiváló hatásfokú, hengerenként 4 szelepes technológiával és Common Rail befecskendezéssel készülnek 4 és 6 hengeres kialakításban. Az összes változatban SCR kipufogógáz kezelő rendszer került, mely csökkenti a NOx-ot a kipufogógázban, ráadásul jellemzően kisebb fojtással dolgozik, mint a korábbi Tier 3 környezetvédelmi normák szerint készült motorok. Az X7.440, X7.450 és X7.460 típusú traktorokba 4,5 literes, 4 hengeres, míg az X7.660, X7.670 és az X7.680 típusokba 6,7 literes, 6 hengeres erőforrás kerül, utóbbi a nagyobb McCormick traktorokra jellemzően váznyúlványba ültetve. A váznyúlványba ültetett motor előnye, hogy a traktornak javul a súlyelosztása, a motor kevesebb rezgést és zajt juttat a fülkébe. A két kisebb teljesítményű kivételével a többi motor POWER PLUS rendszerrel szerelt, mely elektromosan vezérli a motor teljesítmény leadását a terheléstől függően. Szállítási feladatok során a rendszer további 25 LE teljesítményt biztosít, hogy a nehéz pótkocsikkal könnyebben bánjon a traktor.    


Pro Drive váltó

A McCormick korábbi váltójának precizitásán, finomságán a konstrukcióból adódóan nem tudtak javítani, ezért teljesen új konstrukcióra volt szükség, melyet a német ZF fejlesztett, és gyárt. Az új váltó neve „Pro Drive”, amely elektrohidraulikus irányváltót, 6 csoportot és csoportonként 4 terhelés alatt kapcsolható fokozatot tartalmaz, azaz 24 előre és 24 hátra fokozat közül választhat a kezelő. A fokozatok a jobb oldali könyöklőbe épített multi-funkciós karról gombnyomással kapcsolhatóak, ráadásul „Autoshift” automata kapcsolási mód is választható. Opcióként pedig mászófokozat is választható, mely a 4 lassabb tartományban kapcsolható. Az elektrohidraulikus irányváltó kapcsolási finomsága a fülkéből potméterrel állítható, függően attól, hogy finom irányváltásra, vagy határozottabb, gyorsabb kapcsolásra van szükség az adott munkához.


TLT és hidraulika

Az elektrohidraulikusan kapcsolható TLT 4 sebességes 540/540E/1000/1000E, a tengelycsonk pedig 6/21 bordás, így mindem TLT-vel végzett munka hatékonyan és üzemanyag takarékosan kivitelezhető. A fokozatmentes TLT bekapcsolás finom, kíméletes kardánindítást biztosít.

A traktor kormányzási rendszere önálló hidraulika szivattyúval (44 liter/perc) rendelkezik, mely mellett egy 123 liter/perc teljesítményű szivattyú látja el többek közt a maximum 6 kihelyezett szeleppárt. A függesztőkarok potméterrel elektronikusan vezérelhetőek, precízen beállíthatóak; emelési képességük 9.300 kg.  A függesztőkarok Ride Control elnevezésű lengéscsillapító rendszerrel is rendelkeznek. A traktor felszerelhető radar szenzorral, mely sebességjelet szolgáltat a kerékcsúszás meghatározásához. A kerékcsúszás előírt értékeken belüli tartását pedig a függesztőkarok megfelelő magasságba állításával lehet elérni a csúszáshatárolás funkcióval. A függesztőkarok mozgatása, a TLT kapcsolás és egy kihelyezett szeleppár akár kívülről a hátsó sárvédőn elhelyezett gombokkal is vezérelhetőek.

Az opciós első hárompont felfüggesztés emelési képessége 3.500 kg, melyhez első TLT is rendelhető, így a traktor még sokoldalúbban használható. A munkaeszköz csatlakoztatás könnyítése érdekében előre is kerültek függesztőkar mozgató gombok.


Jó manőverezhetőség

Szűk helyeken is jól manőverezhető az új McCormick X.7, mivel 55°-ban fordíthatóak az első kerekek. A fordulási sugár 4.800 mm illetve 5.400 mm függően a 4 vagy 6 hengeres motor beépítésétől. Az első híd lehet fix vagy rugózott. Amennyiben valaki a rugózottat választja, az a kategória egyik legkényelmesebb független kerékfelfüggesztéses rugózását tudhatja a traktorában. Ez az első híd minden 50 km/h-s traktorban az alapfelszereltség része. A nehéz körülmények közti folyamatos munkát a 100%-ban záródó első és hátsó differenciálzár segíti, mely elektrohidraulikusan kapcsolható.

Premiere fülke

A teljesen új kialakítású tágas 1.700 mm széles Premiere fülke egy igazi High-Tech irányító központ. A fülke az autóiparban is használt magas minőségű anyagok felhasználásával készült. A PREMIERE fülkéből a traktor kezelője kényelmesen és kifejezetten könnyedén irányíthatja a gépet.  Stressz mentes munkakörnyezet megalkotása volt a cél. A négy oszlopos, lapos padlós, hátsó zsanéros tágasra nyíló ajtós fülkébe való beszállás könnyedén történhet. A zavartalan kilátást az egy darabból álló panoráma szélvédő biztosítja. A kezelőszervek kényelmes, ergonomikus elrendezésűek. A légrugós luxus kivitelű, Alcantra bőrrel borított vezetőülés az őszi és kora tavaszi munkák kényelmesebbé tétele érdekében ülésfűtéssel, a nyári meleg napon pedig ülés szellőztetéssel kényezteti a kezelőt, az automata magasságállítás és a dinamikus légrugózás pedig további kényelmet biztosít. A szabadalmaztatott „Hide away” eltüntethető utasülés kényelmesen puha és kárpitozott. A vezető bal oldalánál található tárolórekesz hűthető, fűthető így ital tárolására kiválóan alkalmas. Az új digitális műszerfal a kormánnyal együtt mozdul 4 irányba, így jól olvasható a kezelő számára.

Az új multi funkciós kartámaszra kerültek a kezelő által leggyakrabban használt funkciók kapcsolói. A sebesség váltás, függesztőkar mozgatás, 1 kihelyezett szeleppár mozgatás, tempomat, „My Switch” saját gomb és a táblavégi fordulás automatika mind a multi funkciós kartámasz vezérlőkarjáról kapcsolható.

A túlnyomásos fülke segít pormentes környezetet biztosítani a fülkében. A kellemes hőmérsékletről a tetőbe épített automata légkondícionáló biztosít, melynek kifúvó nyílásai nem csak a tetőben, hanem oldalt is megtalálhatóak. A nyitható napfénytető az alapfelszereltség része és megkönnyíti a homlokrakodóval végzett munkát. Az opciós hidraulikus fülkerugózás további kényelmet nyújt munkavégzés közben. A fülke belső tere a személyautók világát idézi puha tapintású anyagaival, Bluetooth kihangosítóval, MP3 lejátszóval és a négy beépített hangfallal. Az éjszakai munkát a fülke külső és belső LED világítása teszi könnyebbé.


Karbantartás

A motorháztető nagy szögben nyitható, így könnyedén hozzáférhet a géphez a karbantartás során, ráadásul a hűtők egyetlen mozdulattal gázrugók segítségével felnyithatóak.

Az új McCormick X.7 traktorok nagy sorozatú gyártása 2014 januárjában kezdődik, várhatóan Magyarországon az AgromashExpo-n a hazai nagyközönség is megtekintheti.

 

 

X7.440

X7.450

X7.460

X7.660

X7.670

X7.680

Max. teljesítmény (LE)

143

160

166

165

175

188

Max. teljesítmény Power Plus-szal (LE)

-

-

175

175

188

212

Max. nyomaték (Power Plus-szal) (Nm)

590 (-)

676 (-)

680 (700)

632 (726)

726 (810)

810 (867)

Hengerűrtartalom/hengerek száma/szelepek száma (cm3/db/db)

4500/4/16

4500/4/16

4500/4/16

6728/6/24

6728/6/24

6728/6/24

AdBlue tartály térfogata (liter)

38

38

38

38

38

38

Üzemanyag tartály térfogata (liter)

280

280

280

280

280

280

Fordulási sugár (mm)

4800

4800

4800

4900

5400

5400

Kihelyezett szeleppárok száma

3/5 - 6

3/5 - 6

3/5 - 6

3/5 - 6

3/5 - 6

3/5 - 6

Tengelytáv. (mm)

2600

2600

2600

2750

2820

2820

Hasmagasság (mm)

485

485

485

550

550

550

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?